|
|
|
|---|---|
Cabrio |
Hej ! Kom precis hem från besiktningen & blev underkänd. HC & CO halten var för hög. Så nu undrar jag vad det kan vara för fel? Den tidigare ägaren hade samma fel vid förra årets besiktning, han sa att han skulle byta lamba´n, vilket jag tror att han gjorde för den gick igenom efterbesiktningen. Kan en lambasond paja efter 800 mils körning, jag har haft den avställd under vintern. Mvh Tobbe 325 Cab 93 |
|
Vet inte hur det gick till när du besiktade men kan tala om vad som hände mig. Besiktningsgubben drog på sockan och konstaterade att det var höga värden. Han körde bilen en repa runt huset, fortfarande samma dåliga värden. Bilen var hela tiden varm enligt tempmätaren. Sen bad han mig att dra ur den ordentligt en gång, sista försöket typ... Jag dror ur den ordentligt ett par minuter och när jag kom tillbaka var värdena helt ok! Vad jag vill säga är att om man har en besiktningsman som vet om att bumsen behöver ordentlig varmkörning för att katten ska funka (bli ordentligt varm), så kanske det är just det som avgör om den går igenom eller ej. Efter 800 mil ska ju inte en lambdasond paja, kan ju visserligen vara katten som pajat denna gång. Lycka till iaf! Mvh Anders S. |
|
|
Besiktningsmannen ska vara helt säker på att att motortemperaturen inte är orsaken till felaktiga värden innan han underkänner. Tempmätaren visar ju kylvätsketemperaturen, vilken i sammanhanget är helt ointressant. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.