|
|
|
|---|---|
|
Lexus Ls400 Kom ut på den amerikanska marknaden 1989. Det var första gången på allvar som Japansk bilindustri på allvar ville utmana dem tyska lyxbilarna. Den gick en rond bla mot Bmw 735ia i Teknikens värld. Enligt testet så krossade Lexus Bmw. Det enda som Bmw var bättre på var högfarts-stabilitet ock bromsar. Det skulle vara kul att höra om någon har erfarenheter av Lexus Ls400. Ock vad är i så fall skilnaden mot 735ia (e32)? Själv tycker jag 7-serien är en vackrare bil ock interiören är mycket mysigare. Sedan har ju Lexusen v8, den är extremt tystgående. Samtidigt tycker jag den raka 6an i Bmw har härligare karaktär. | |
|
En polare till mig har ägt en LS400. Det är verkligen en pampig bil!.. Jag skulle vilja säga att de bilarna går att jämföra.. Men man skall tänka p åatt lexusen låg på skrivbordet långt innan 735:an.. så det finns väl lite nyare teknik i en bmw kan jag tänka.. Massa lyxtillbehör på lexusen.. suverän bil.. |
|
|
Läste någonstans att en beg Lexus 400 och en Mercedes Sklass åldrades saktare en BMW 7a.Tror det var i Automobil jag läste det. CL600. |
|
| Lexusen är snarare en nyare kontruktion än E32:an...Skulle gissa att en LS400 är överlägsen i det mesta jämfört med en E32:a, oavsett motor | |
|
Minns att 735an fick se sig slagen i Teknikens Världs test 1991, men när 740 E32 presenterades var 7-serien åter igen bästa köpet BMW CS #5139 |
|
| Det som är intressant är väl att de billigaste Lexus 400 man hittar på blocker brukar kosta 50-60´, med BMW 735 sällan kostar mer än 25´, och ofta så lite som 15´. Lexus LS400 har verkligen hållt värdet bra. | |
|
Lexusen är en skitbra men genomtråkig bil, på någon vis känner man igen sig direkt när man byter från morsans corolla -05 till farsans 400 -91. Jämför man med min 740 känns lexusen klart bättre byggd medan bmwn upplevs som mera sportig (om nu 2 ton kan vara det). Bmwn inbjuder på nått vis till en del bus medan med lexusen känns ett rödljusrace inte alls som nått man håller på med. Den är på nått sätt ett dött ting medan bmwn har liv. Har man provkört båda bilarna bör man direkt veta vilken man vill ha, det är två olika kulturer. //Magnus |
|
|
Citerar ännu en gång ett test jag läste för många år sedan; "Lexus är världens bästa bil... om man är fullkomligt ointresserad av att köra bil." MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
tandeberg |
Angående värdehållning på lexusen. På blocket finns ett 10-tal ls400 , jämfört med oerhört många fler e32or klart e32an pressas i pris |
alain |
Hej jag har vart och titta på den lexus 400 efter som jag var inbjuden till det. Ett upplevelse innom biltillverkning och jag tror att BMW och mercedes känner sig lite pressad + att det kommer snart den nya lexus 600 som är den långa model. även on jag tycker om min BMW, jag måste erkänna att den 400 är mycket attraherande men jag kan säga också att man kan åka mercedes eller lexus men jag kör ändå BMW som är en vagne för sig eller hur?. MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
Var det inte LS-400:a som hade torpedväggen fylld av metall-filspån för att dämpa det lilla viskande ljud motorn gav ifrån sig? ...Bra sätt att spara vikt ;) Leffo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.