AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.286

Vad betyder brake lining och low beam?

Det står brake lining som meddelande på min instrumentbräda sedan står det low beam.
Vad betyder det?
bmw 530 -93.

Ny
66
Nyvall
525tds touring -98
hej. du har slut på bromsklossarna ,om ja inte minns fel, så är det fel på hel eller halvljus.
Jh
53
Jhoony
520i -97
"Brake lining" betyder bromsbelägg, och "Low Beam" betyder halvljus. Antar att det betyder att slitagevaranaren signalerar att det är dags att byta belägg samt att någon halvljuslampa har lämnat in.
Jh
53
Jhoony
520i -97
Jahaja, skulle visst ha uppdaterat tråden innan jag svarade :)
Ok. bromsarna får ja kolla. Alla lysen funkar däremot. Kan meddelandet ha fastnat i minnet eller hur släcker jag?
Ny
66
Nyvall
525tds touring -98
bromsarna nollar du me att ha tändningen på i 30sek så ska meddelandet försvinna,men troligen när det har slagit ut för dig så måste du köpa ny givare också när du sätter nya bromsklossar. kan ju vara att du har jordfel med nån lampa så att det säger low beam. eller dök båda meddelanden upp samtidigt.
Vet ej när de dök upp.
Har nyss köpt bilen.
Ny
66
Nyvall
525tds touring -98
du kan ju prova lyfta av batteriskorna i 15min så borde boxarna nolla sig, men låt först bilen stå i 15min innan du lyftar av dom. kanske lowbeam försvinner men brake linging får du nog bort endast med ny givare och bromsklossar. ps har själv bytt på min idag och nu är meddelandet borta men först efter att jag hade haft tändningen på slagen i 30sek.
Ok. Måste testa i morgon.
Ok. Nu har jag testat bryta all ström. Det enda som hände förutom att klockan fick ställas om var att jag fick läsa tyska på instrumentpanelen men det kunde jag ställa om själv tack vare gör det själv tipsen på denna suveräna sida.
Istället för low beam står det nu dip beam när jag slår på lyset.
Har sett att det går en (extra) kabel från ena lyset till det andra. Kanske är det som spökar?
Ny
66
Nyvall
525tds touring -98
troligen är det de, (fuskfixat) prova sök på LKM här på forumet så tror jag du hittar svar.
mina bromsbeläggvaranre var avklippta så jag fick brakelinenings :( Att snåla på en varnare som kostar va 50kr är bla de värsta jag varit med om i fulmeckeri, tills jag tog mig an mitt avgassystem :(

___
Med Vänliga Hälsningar

Robin Forsberg
Var hittar jag på LKM?
Är ganska ny här.
Ny
66
Nyvall
525tds touring -98
högst upp när du kommer in på forum så väljer du sök inlägg,skriv in lkm och väljer 5 serien. lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.