|
|
|
|---|---|
|
Ville bara dela med mig av min nyinskaffade kunskap kring dom internationella smeknamnen för BMW-fordonen. Har alltid själv använt Beemer som smeknamn på min BMW, men får ändra mig på den punkten. Vid närmare forskning i ämnet så visade det sig att namnet Beemer eller Beamer ska användas/eller använs om BMW-motorcyklar. Vi som äger en personbil av märket BMW, och vill använda det engelska smeknamnet så är det Bimmer som är det riktiga uttrycket. BIMMER! Får lära mig att använda Bimmer namnet nu i fortsättningen kring min BMW. Kunskapskällan: Länk Ha det bra alla Bimmer ägare :-) Min bil: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W | |
kilroy |
Har diskuterats tidigare i en lång tråd... Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
| I Finland säger man "Bemari", har även hört "Bemu". | |
| "Bumsen" då...? Eller är det bara jag? | |
|
Bumse är ju egentligen smeknamnet på polisens gamla motorcyklar, men jag använder dte på bilen också. Min bil: Länk |
|
| Bumsen är tyska och är ett grövre ord för samlag, motsvarande svenskans kn*lla. Nog för att det kan vara en närmast erotisk upplevelse att köra BMW, men det förefaller ändå något osmakligt och obildat att kalla sin bil för kn*lla :) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kalle Hansen! Då passar det väl på bilen!!! Man gillar ju nästan mer att vara inne i BMW:n än sin fru!! hahaha! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
| Hahah det var roligt !!!! | |
Paap Reeder |
" ... I Finland säger man "Bemari", har även hört "Bemu". ... " ... är det inte "Bömöri" ? MVH /// Paap R |
| Bumsen.... Underbart! Jag har skrattat gott och länge åt den sammankopplingen... | |
|
Patrik, När BMW'n lockar mer än damen är det dags att byta dam, eller byta till en tråkigare bil. Jag bytte damen... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
M635 forever: Haha! Om din fru läste detta blir det nog mycket mer tid i bilen än i frun i fortsättningen =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Bumsen kallar jag min, även om det är en liten BMW. Fast den tyska meningen gör ju att man börjar fundera på om det är vettigt. Gillar att vara inne i frun, fast det är inte dumt att vara inne i älskarinnan heller. Det är frun som kallar min BMW för min älskarinna :-) Eller som barnen säger: Lilla Morr Jag fortsätter nog att kalla den för Bumsen, trots allt. Niklas Fransosen |
|
| Svenska bmwmotorcyklklubbens tidning hette( heter?) Bumsen. När en av BMWCS grundare jobbade på bmw i München blev han ideligen tillfrågad av den internationella klubbens sekreterare( som fick alla världens klubbtidningar) hur det kom sig att en svensk klubbtitning hette " att knulla", vilket bumsen ordagrant betyder. Hon undrade också vad det betydde på svenska, och vad svararar man då?Trots ideliga vädjanden från den pinsamt berörde klubbmedlemmen om att motorcykelklubben borde byta namn på sin tidning blev det tvärnobben från dess ordförande, som tvärtemot tyckte att det var en poäng med det provokativa namnet. Är glad att slippa företrädas av denne man. Mvh, Toomas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.