|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har nått bra förslag på hur man ska montera vanliga "stora" runda bosch extraljus för att få det å se bra ut ? Kanske någon som har bilder ? /D | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är nog svårt att få¨det " se bra ut" men ibland är det ju ett nödvändigt ont med extraljus , den första E39 med Extraljus såg jag mitt i sommaren i det första repotaget jag skrev. kan ju kanske vara snyggare med en mindre ljusramp, men inte lika effektivt Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tack. Från den där vinkeln såg det riktigt bra ut.... Men dom jag sett ser inte så fina ut om man ser dom från andra vinklar, ingen som har mer bilder/länkar (har letat men hittar inga) även monterade ljusrampar så man kan jämföra /D |
|
| Det finns ju bra och stabila ljusfästen av click-on typ. Jag monterade sådana på en Mercedes för omkring tio år sedan. Då kan man ju välja om man vill se ful ut eller inte se någonting. Det var ett företag i Jämtland som marknadsförde dessa fästen. | |
|
Det är inte installationen jag är orolig för skulle vilja se skillnader med stora ex-ljus och små ramper men hittar inga bilder. |
|
| Det spelar väl ingen roll hur det ser ut när ljusen endast sitter där på natten eller när det är mörkt. Du plockar ju bara av dem när det ljusnar. Det är ju så fult med extraljus på bmw att man helst plockar bort dem på dagen. Om det kan göras på mindre än en minut så är det klart att föredra tycker jag. | |
|
Kan du namnet på företaget? |
|
|
Isacsson.. Jag letade bilder på BMW med exraljus på blocket och hittade lite bilder både med liten ljusramp och med stora ljus... Prova och sök på "BMW extraljus" eller nått liknande.. //Eric\\ Ny BMW-ägare |
|
|
Jag ska montera 3st NBB Alpha X3M Xenon extraljus på vår 530DT -99. Något DO eller DO NOT som någon kan tipsa om? ///Magnus |
|
| Jag monterade i 50-watts xenonkonverteringsset i min E39 och kan säga att jag inte behöver några extraljus längre! | |
|
Länk ifall någon är intresserad: Länk |
|
| tre big knickare är ju 240 stuk... IPF eller Lightforce 240 blitz om man nödvändigtvis måste ha bara tre. Dom ger lite storlek iallafall... Jag har ett hemma svetsat fäste för fem lampor... Kör med bosch navigator. Har dock inte hunnit montera dit det ännu men bra mycket snyggare är det och lyser även upp diket bra som fan. Jag anser ju att faran sällan är på vägen utan i diket, möjligvis på väg upp på vägen :) Fästet är gjort för tre lampor på rad samt en snett ner på varje sida. | |
|
Isacsson > Bågarna du ska ha hittar du här: Länk De finns i Östersund. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Light On fästet är skitbra! Hade det själv på en taxi förr om åren, smidigt Beroende på var du bor kan du köpa det på olika ställen, finns billigare än hos OL nämligen JohanT: Snacka om 240stuk.. 5 lampor är verkligen 18årsvarning dessutom med rallyformation.. och varför välja IPF? Tycker de är överreklamerade inte mycket mer ljus än i BigKnick från de, och lampor blir man ju van att byta.. Bästa ljus: Lightforce |
|
| Tror du dom kör med lysena så i rally för att dom är 18 åringar som tycker det är häftigt? | |
| JohanT: Kör du rally med din Bmw? ;) | |
| Ja man gör väl så gott man kan med 170 vilda :) Hade extraljusen gett 300 hk till så tacka för att bilen hade fått agera rally bil på vägen till jobbet :) Nä men jag vill ju ha bra ljus och då räcker inte tre big knickare nån vart... Man måste lägga ut dyra pengar på 240 blitz eller xenon lysen om man bara ska köra med tre. Därför föredrar jag fem "mittemellan" lampor för att få bra ljus till ett hyfsat pris. Extraljus är bara snygga på taket på en pickup. I alla andra fall är dom bara där för att man ska slippa få en ren flock på huven. | |
| Måste också bara säga att man måste ha dålig syn om man påstår att IPF på helljus inte lyser bättre än big knickare... Däremot vet jag att dom bränner lampor rätt friskt men bra lyser dom... | |
|
Hasso, vart såg du den där E39an med BMW4ME ? han har en E60 nu och brukar hålla till runt Kramforsområdet...ingen aning vem det är... |
|
|
2 st NBB Alpha X3M Xenon lyser m y c k e t bättre än 3 st BigKnick 100W... och de är dessutom mycket mindre och smidigare. ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.