|
|
|
|---|---|
| Hej! har en 318 touring -97a..motorn har rullat ca22.000 mil och jag satt bara o fundera på hur det skulle gå o stoppa i en IS motor när denna gett upp?! är det mkt som måste bytas?? -bara en tanke =) Mvh Kim | |
| lyfter.... | |
| känns som att det är lite kort tid med 9h mellan uppningar. bara lugna sig, vill nån svara på din fråga så kommer dom väl göra det. | |
|
Nu är inte jag så hemma på just 4orna till BMw, men det borde inte vara några större problem med en IS-motor för din del. Passar kanske rent av att montera i både fästen och låda, för vad jag vet är det samma låda och även fästen... Men som sagt osäker, men tror inte det skiljer nå mkt mer än kamaxlar, topp, kolvar å kedja.. lycka till! -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Ja en komplett kabelhärva skulle nog behövas..men antar att du köper motorn komplett med el å styrning. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| ok..tack så mkt Bholmberg =) precis vad jag ville veta...Mvh Kim | |
|
Tja sök bland trådarna som finns det finns skrivet en hel del om detta. De jag fått veta genom att läsa dem är att själva bytet ska inte vara något problem men det största problemet är att få den genom besiktningen. Om jag inte har fel så har du en m40 motor i din och den ser väldigt olik ut mot m42 som sitter i is:en vilket gör att det är svårt att få den genom besiktningen. Detta är mycket lättare att göra på sexorna eftersom de ser i princip ut på samma sätt. Det är viktigt att se farlig ut när man har 4:an under huven ;) |
|
| ok...tackar =) | |
|
Har tittat i BMWs ETK, det som skilljer M43 motorn (den som sitter i 318 touring 95-99) mot M44 motorn (16v motorn 96-98) så är det bara ventil kåpan som ser annolunda ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.