AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.768

Känner någon till Autoluna i Göteborg?

Hej på er!

Det här blir mitt första inlägg här på Autopower. =)

Jag tänkte fråga om det är någon som känner till bilfirman Autoluna som ligger i närheten av Götaälvbron i Göteborg.

Länk

Jag tänkte kika på en E36 Cab där i början av veckan och det känns som en bra idé att fråga runt lite innan man åker 50 mil enkel resa.

Tack på förhand!
Ha
23
Halvdan2
318is coupé -92
Har ca 15-20 bilar av blandade märken.95% italienimporterade.Jag var med min sambo där och kikade på en annan bil.Där stämde inte reg.numret på skylten överens med varudeklarationen i vindrutan,bilen var helt klart omlackad,misstänkt lågt miltal i förhållande till slitage,motorhuven satt snett m.m.
Kan ju hända att resten av bilarna är pärlor...??

Blomqvist: Om jag ska till gbg idag kan jag kika på bilen åt dig... Så har du något humm om dess skick iaf
m-johan84, TACK! =)

Det är denna bilen jag funderar på.

Länk
Blev bara partille idag.. Kanske kan ta en sväng imorrn...

Länk
m_johan84, det vore mycket snällt. =)
Skulle du dessutom ha lust att ringa mig på 0739-605 193 och berätta hur bilen verkar så är jag dig evigt tacksam!

/////ALPINE
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag har för mig att det var den firman som hette Autostil i Gbg innan, kan ngn bekräfta?

BMW CS #5139
Blomqvist: Ska försöka göra det imorgon beroende på om jag får låna e60n av tjejen el ej:P

Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
J.L jag kan både bekräfta och bevisa. Domänen autoluna.se reggades 2006-05-23.
Autoluna.se och www.autostil.se har exakt samma layout på sidan och konstigt nog t.o.m samma telefonnummer. Och tittar man ännu nogrannare in i det hela så ligger de även på exakt samma adress. Ända skillnaden är att autostil inte har en enda bil till salu.
Mycket italienimporter.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Var det något särskillt med Autostil som man bör veta...?

/////ALPINE
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Gör en sökning på detta forum så ser du att Autostil Gbg finns med på Råd & Röns svarta lista, sedan får man dra sina egna slutsatser.
Jag var där och kikade på bilar för 2-3 år sedan tror jag, som tidigare sagt mkt Italienimportbilar

BMW CS #5139
Ok... Tack. -Det sparade mig troligtvis en resa till Göteborg. =)
Kan hända att jag svänger ner en vända ändå, av ren nyfikenhet, dock.

/////ALPINE
Ha
23
Halvdan2
318is coupé -92
Det var ju det jag sa!
Du hade sparat några inlägg också om du hade läst mitt....
Har jag för gammal bil för att vara trovärdig här eller?
Hej! Var hos Autoluna i fredags ang. en Lexus som min far var intresserad av. Kunde inte låta bli att samtidigt kika på och ställa näsvisa frågor om bl.a den aktuella cabben, Bmw:n verkar vara i original skick förutom sänkningssats och 16”alu-fälgar, som sitter på den nyare modellen i vanliga fall. Orginalfälgar 15” ingick och var inte kantstötta. Ytlig repa på vänster sida. Limmet verkade ha släppt på inredningen på höger dörr, och innetaket på softtopen behövde spännas upp lite. Felen skulle åtgärdas innan leverans enligt säljaren. (Tror inte det räcker med rekond för att få bort repan på vänster sida). Bilen var tydligen flyttgods från Monaco. Det är försäljningsskylten som har ett annat reg.nr än bilen, detta beror tydligen på att någon av säljarna som gjorde annonsen inte har brytt sig om att skriva i det och att Bytbil slumpmässigt har lagt ut ett nummer. Däremot så stämde alla reg.uppgifter på varudeklarationen, men felen var inte utsatta vilket säljaren förklarade med som jag skrev tidigare, skulle åtgärdas innan försäljning (?). Chalmers Motorklubb och Autoluna Göteborg verkar ha tagit över delar av numera nedlagda Autostil (kunde inte låta bli att fråga om likheterna med hemsidan och telefonnr.) då fick jag detta svar. Fast adressen är inte densamma för lokalen har Chalmers Motorklubb idag. Då både Lexusen och Bmw:n var importerade, så frågade jag om dom bara höll på med importbilar. Fick till svar att av 45 bilar så var 7 bilar importerade från Tyskland, varav en från Monaco.

Ps. Till Halvdan2 säger jag bara, det finns bara 2 värdiga bilmodeller… Antingen en ny Bmw eller en begagnad! =) Ds.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Exilim: Om du tar dina frågor och gör en egen bakgrundskoll, frågar efter en kopia på serviceboken, kontaktar ett urval av verkstäderna i serviceboken för verifikatkopior faxade fakturor typ, låter en fristående BMWverkstad testa bilen, t ex BJ Bilservice? och sedan lögger upp det hör då pratar vi seriöst shit:))
Som menar att sanning är relativ, d v s upplevs beroende på erfarenhet:)
Mvh
Asken
Asken: Visst skulle jag kunna kolla upp bilen närmare om Blomqvist eller någon annan på forumet skulle vilja det, men det borde vara ganska enkelt att kolla upp det själv. Att det dessutom gjorts en konditionstest hos bilprovningen underlättar ju en del. Har ingen erfarenhet av BJ bilservice men har fullt förtroende för bilprovningens test. När det gäller Lexusen vi var intresserade av så har vi fått den hjälp vi ville ha utav säljaren för att kolla upp bilen, bl.a namn och telefonr. till tidigare ägare, serviceverkstad samt kopior från bilprovningen och konditionstestet. 6 månaders garanti och det verkar som det gäller över lag på deras bilar. Hade jag haft 50 mil för att åka och titta på en bil så hade jag sett till att få så mycket bakgrundsinformation som möjligt, per fax o.s.v vilket jag inte tror skulle vara några problem hos dom, men alla har vi ju olika uppfattningar. Sist men inte minst, ”sanningen är relativ d v s upplevs beroende på erfarenhet” är så bra sagt att jag borde sno det som användarsignatur!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.