|
|
|
|---|---|
|
Fick anmärkning på spindellederna på besiktningen. Eftersom jag blivit deporterad till Tjista i jobbet så beställde jag tid för detta på BMW i Solna. Jag fick tid redan efter en vecka och man erbjöd sig även att göra ombesiktningen till samma pris som Bilprovningen. Så långt var allt frid och fröjd. När jag lämnade in bilen ville kundmottagaren se besiktningsprotokollet. Det hade jag naturligtvis inte med mig eftersom ingen upplyst mig om att ta med det. Det innebar att de inte kunde göra ombesiktningen utan jag var tvungen att åka till Bilprovningen ändå. "Vi ringer så fort bilen är klar", sa han vidare. Framemot 16-tiden började jag undra om inte bilen var klar, så jag ringde själv. Då fick jag veta att mekanikern som jobbade med bilen inte fanns tillgänglig för att svara på frågan. Han "kanske" var och provkörde bilen. 16.30 chansade jag och åkte till BMW för att höra med dem vad som egentligen pågick och då förstod de ingenting - bilen var klar men ingen hade hört av sig. När jag sedan kom hem upptäckte jag att mina nycklar till låshjulbultarna saknades. Jag letade igenom hela bilen och ringde dagen efter. Jodå de låg kvar i verkstaden. Bara att åka dit och hämta... Varför ska man behöva stå ut med sådant här? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska man inte!! BMW Solna rosar inte forumet direkt. MVH Hasso |
|
Råkade ut för precis samma sak förra veckan! Bytte bussningsr i bakvagnen och fick ett pris på runt 2000:-!Lämnade in kärran på morgonen för att hämta den senare under em. vid halv sex ringde jag upp och frågade om den var klar och fick till svar"vet inte,mekanikerna har gått hem!"hon skulle dock be dem ringa nästföljande morgon.lKlockan tolv ringer jag igen och får höra att den är klar men att priset blev lite högre! 3900 ville dom ha istället för sagda 2000 ,då de bytt ut lite mer grejer än som var sagt! Självklart accepterade jag inte det priset då de inte ringt och hört efter med mig innan och fick då en kompensation på 1000 riksdaler!Så jag är nöjd,men inte speciellt proffsigt gjord av "fina BMW! |
|
Anders Wängström |
Vänder mig till WÖLKES bil har i gbg. Aukt Bmw ver´kstad. Kanonduktiga!!!!!!!!! Bara ros till dom Han är inte stor men han är snabb!!!!! =) |
| Strong rek på Per Larsson Motorteknik i Huddinge. | |
|
Eftersom jag inte har tummen mitt i handen så lämnar jag inte bort min bil utan åtgärdar felet själv ! Mycket billigt och man får alltid tag i mekanikern om man skulle vilja prata med han =) Funktion före styling! |
|
|
BMW Solna är ju också den verkstad som tar emot flest kunder. Då vore det orealistiskt om inte de ofta fick klagomål. Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar |
|
|
Bor i en liten ort där det inte finns BMW, 18 mil till ÅF, så det mesta försöker man göra själv, går jag bet har jag en polare som är grymt duktig på BMW, så det löser sig alltid...blir ju ingen service bok men serviceboken är inte allt, för egna anteckningar så man vet vad man gjort med bilen...mest för egen del. Som BMW solna har gjort gör man inte även om man har mycket kunder så kan man göra det bättre, 3900 istället för utlovade 2000 OK om man hör av sig, men inte annars. Patrik L |
|
|
Som jag sagt tidigare så vänder jag mig alltid till Solna Bilteknik 08-7357100 när nåt behöver åtgärdas, proffsiga mekar och bra priser. Länk |
|
bratten |
Lämnar ofta in hos Wölkes i GBG och de ringer alltid innan de gör något extra,oavsett vad det är! Där behöver man inte vara rädd vad det ska kosta ! Bara Ros |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.