AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.764

Någon som sett nya M3 paket till 335?

Sn
11
Snuttman
BMW M3-08
Hej alla BMW användare. Ny här på forumet. Är precis på gång att köpa nya 335 cab. Har dock lite svårt att bestämma mig om jag skall beställa den med det nya M3 paketet eller inte. Detta beror mest på att jag inte lyckats få se bilen med denna utrustning. BMW själva har ju inga, vad jag vet, bilder som visar hur nya m-paketet ser ut. Varken på coupén eller caben. Är det någon som har några bilder att länka till?

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Länk

Använda länken på mitten av sidan.

*håll till höger, eller gasa* Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Länk

Eller så kan du ju använda denna för att komma dit direkt... /-)

Sn
11
Snuttman
BMW M3-08
Tack Mista!

Ser ju inte ut att vara en jätteskillnad så här på bilderna iaf. Eller vad säger du? Den gråa spoilern bak är ju ingen höjdare heller... 37.000 kostar hela M paketet... Hmm... blir till att fundera. Din bil ser ju inte mindre sportig ut om man säger så.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det är väl en hel del annat som ingår förutom spoilerpaketet?
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Ingen höjdare det dära nya M-paketet men samtidigt kanske det växer som mycket annat från BMW nu för tiden. Idag tycker jag att orginal ser bättre ut.

M-Paketet imponerar föga: Sidokjolarna harmonerer inte med de andra linjerna. Baken har jag ingen kommentar till totalt åt helvete. Framspoliern är helt okej, men bäst är nog ändå Aeropaketet fram.

Kan man bara få M-Paketet med svart inredning?

Mvh
Kristian
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har ingen större begäran att få få m-paketet, när jag får på min sommardäcken kombinerat med nytt avgassystem och Procede mjukvaran - så anser jag att det inte finns något snyggare/bättre att åka omkring i.. men jag är ju partisk.

Alf_von_sil: i m-paketet så är det ju en inredningsfärg som gäller, du kan dock byta ut klädseln/listerna mot den varianten du vill ha - men resten är svart (tak,konsoler osv.)

37000kr - man får fälgar,chassi (sportchassi standard på 335i),interiörslister,sportstolar (standard på 335i), antracitinnertak, kjolpaket

Då lägger jag hellre pengarna på annat.

Sn
11
Snuttman
BMW M3-08
Håller helt med Er. Var på BMW igår och la ordern. Såg då bilderna på en silverfärgad cab med M paketet. Ärligt talat, vad f-n håller BMW på med?? Vad har man gjort med bakpartiet?? Lagt dit en tragisk grå spoiler, det ser ju inte klokt ut. 18 tums M3 fälgarna är ju heller inte mkt att hänga i julgran direkt. Framifrån och från sidan ser den väl helt ok ut men skilladen är försumbar. Tog ändå sänkning m3 ratt m.m. men struntade i resten av paketet. Vet ni förresten om det ingår en växelspaks "m" knopp när man köper till m-ratten? Det gick iaf inte att beställa enbart knoppen. Mvh

Sn
11
Snuttman
BMW M3-08
Håller helt med Er. Var på BMW igår och la ordern. Såg då bilderna på en silverfärgad cab med M paketet. Ärligt talat, vad f-n håller BMW på med?? Vad har man gjort med bakpartiet?? Lagt dit en tragisk grå spoiler, det ser ju inte klokt ut. 18 tums M3 fälgarna är ju heller inte mkt att hänga i julgran direkt. Framifrån och från sidan ser den väl helt ok ut men skilladen är försumbar. Tog ändå sänkning m3 ratt m.m. men struntade i resten av paketet. Vet ni förresten om det ingår en växelspaks "m" knopp när man köper till m-ratten? Det gick iaf inte att beställa enbart knoppen. Mvh

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Snuttman: hur blev din kompletta spec? Jag vet inget om växelknoppen - då inga alternativ kring detta fanns vid min beställning.

När är beräknad leverans?

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Snuttman: Jag vet inte om växelspaket heller.. Men kostnaden för att i värsta fall sätta dit en M-spak efteråt är ju näst intil förumbar. Dessutom är det gjort på mindre än 5 sekunder.

Snuttman: Grattis till beställningen / Vad beställde du för bil tro?

Mvh
Kristian
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tycker nog inte att M-paketet är så fult men har inte sett det i verkligheten än.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Officiella bilder på m-paketet för cabben: Länk
Till cabben så ser det mycket bättre ut. Men vem vill ha stötig fjädring på en cab?
Sn
11
Snuttman
BMW M3-08
Hallå Mista och Alf mfl.

Jag lade faktiskt en prel bokning på bilen redan i augusti... Dock specade jag bilen nu i tisdags. Leverans har jag faktiskt lyckats få sista veckan i maj.

Följande spec. BMW 335 cab

Safirsvart
Läder, svart dakota
Comfort paket
Dynamic paket (sportsolar ingår ej - som de gör i coupen)
M lädersportratt
Hifi system professional Logic7
M sportfjädring
Interiörlist - svart högglänsande
LM fälg 189, 18 tum
Velourmattor i svart
Vindskydd

Vad tycker ni? Kommentera gärna, ni som haft coupen ett tag, om det är ngt jag missat/bör ha med. Går att ändra i några veckor till.

Den länken som Acey gav är samma jag såg när jag var på BMW. Vidhåller starkt min åsikt om bakpartiet, som är brutalfult. Fronten och sidorna däremot är helt OK - men inget revolutionerande om man säger så. Men skall erkänna att jag ändå var/är på vippen att köpa hela M-paketet... M-fälgarna såg jag live på BMW och jämförde med dem jag tog nu, (Samma pris på de båda att köpa lösa enligt BMW) och jag tyckte M fälgarna faktiskt är fulare.

Mvh Snuttman

Sn
11
Snuttman
BMW M3-08
Litet förtydligande till mitt föregående inlägg:

Sportstolar är standard i coupen men inte i Caben. Dock ingår sportstolarna i Dynamic paketet.

Mvh
Snuttman

jisses! Cab med M sport ser ju bara såå oslagbart ut!!

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Snuttman: Ser ut att bli en grym bil :). Ditt största problem nu, är helt klart den långa väntan till Maj. Grattis till en grym bil.

Mvh
Kristian
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Vet inte om ni sett detta kit som har börjat tillverkas i USA? En blandning mellan M5E60 och E90/E87 M-paket.
Länk
Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
snuttman: jag rekomenderar starkt att du ska ta spegelpaketet, dels för att du kan fälla in speglarna - men framförallt för att skydda fälgarna vid fickparkering (högerspegeln vrids automatiskt neråt - så du kan se t.ex. trottoarkanten).
Helljusassistenten är också starkt beroendeframkallande.

Kom ihåg rökarpaketet också - så du får cigg uttag fram. (det i armstödet kan du ej använda av utrymmesskäl)

/A

Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag har inte spegelpaketet och höger spegeln svänger ner för mig när jag lägger i backen. Det gäller bara att ha spegelväljaren åt vänster

/Fredrik Swärd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.