|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar lite hur en 730/735:a är som bruks bil, vad drar dom ca (automatare, riktiga angivelser, inget från katalogerna) har insett att nuverande volvo 745 turbo bara kostar pengar (speciellt bensin, nästan aldrig under 1,3l/mil) o vill ha nån mer välbyggd bil har ju en 750 som jag verderar högt och inte vill använda som "året runt bil" utan bara spara till sommarhalvan av året (sen är den ju knappast soppasnål heller) så ja funderar lite på en 730/735:a istellet, hälst vill ja ha en 735ial fast de verkar vara ett begrensat utbud här hemma i sverige, sneglar lite mot tyskalnd, där bilarna oftast är rikligt utrustade och mindre rostangripna. några årsmodeller man skall akta sig för? någon här som använder sin E32:a som ren bruksbil? mvh Erik Jakobsson A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) | |
Ug-Lee |
Jag körde min på 1,15 i snitt, och det var en 735i -89a med 6a. den jag har nu drar samma och det är en 730ia med åtta. och jag kör året om. |
Lussan |
Jag änvänder ju min E32a dagligen är ju övertygad om att det mår en bil bäst av! Fast det klart, men V12 och 3,91 där bak så går hon ju inte billigt....men kul har jag! *L* Sen kan man ju inte räkna allt i vad den drar, man har ju ingen värdeminskning längre...den är ju i botten så totalkostnaden är ändå vettig! V12 = dubbelt så skönt som sex! |
|
Jag har en 735ia 89a. Haft den i snart 5år. Startar alltid. Kör den året runt. Drar blandat drygt 1,2. Landsväg i ca 90 kommer jag under litern. Härlig bil sommar som vinter. Det enda som irriterar mig är ett att jag har ett stort glapp i mittläget i snäckan när man kör rakt fram. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag hade en 735i -87 manuell som bruksbil ett år. Otroligt pålitlig, fungerade oavbrutet. En smula törstig cirka 1.15 - 1.2 blandad körning och det var mycket svårt att komma ned under litern. Kanske inte törstig jämfört mot många andra bilar men jämfört mot mina E32 750 var den det ;) Lite stor i stan och dörrar som inte vill stängas på vintern var väl de enda problemen jag upplevde, i övrigt mycket allround. |
|
Jag körde en 730iA 1989 i tio år som bruksbil året runt. Körde 12000 mil med den utan några som helst problem. Lite byte av slitdelar såsom bromsbelägg, dämpare mm och oljebyte var 1000:e mil. Den drog ca 1,3 liter per mil blandad körning. Idag använder jag min 740iA 1996 som bruksbil. Oavsett man kör E32 eller E38 så åker man som en kung. |
|
|
ok, så den har nästan jämförbar förbrukning med surhäcken volvo 745 men GRYMMT mycke bekvämare o trevligare. börjar luta mer o mer åt att det blir en E32 som bruksbil nu. är vilka karross skilnader är det på en "vanlig" och en "L"? är det bara vid baksätets "fot del/benutrymme" som det skiljer eller är den L:n längre på andra ställen oxå? typ bagage? någat speciellt att tänka på vid koll på en bil eller är dom som andra E32:or? mvh Erik Jakobsson A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Nja det där med bränsleförbrukning gör du klokt i att plussa på lite moms (2-3dl/mil). Varför? Du upptäcker ju mer du kör desto roligare är det att KÖRA bmw, och då brukar den där pedalen nere till höger användas mer. Ju mer bensin du tankar ,desto roligare har man. (säger en som kör RangeRover V8 fulltimeawd som garagebil) /Mats |
|
| Har en 735ia -91 som bruksbil och den drar lite väl mycket ca 1,5l/milen men man åker kungligt och ligger som ett strykjärn på vintervägen blåser om suv:ar som ingenting. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.