|
|
|
|---|---|
gagge |
jag vill byta ut mina dimljus på en 325 från 92. hur går jag til väga? jag har dimljus från biltema, sedan modellen men jag har hört att de ska passa på coupen också. tacksam för hjälp. MVh gagge |
|
Uuuhm, för att försöka komma ihåg de gånger jag gjort det: 1) Leta efter ett litet hål vid sidan av dimljuset 2) Kör in en mejsel där och tryck till! Då kommer dimljuset att hoppa ut en bit, sedan är det bara att ta tag i den ändan och dra ut ljuset. Problemen börjar komma när man köper Riegerspoilers som inte har dessa små hål :o) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Eller när 'klacken' som man ska peta till med skruvmejseln är av... :) |
|
|
Passade dimljusen på coupén? Vad kostar dem? Mvh, Kristian |
|
|
Biltemas dimljus ska enligt uppgift passa på coupén, tror dom kostar 345:-/st. Länk |
|
|
Det tråkiga med biltemas är att det lätt kommer in fukt i dem, men va f-n dom kostar ju bara hälften.... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Ja de är inte kul när klacken har gått av.. hade en sån bil förut=) ---> M POWER <--- |
|
|
Fick ett skotthål i ena dimljuset här om dagen så nu måste det bytas. Fråga: ser Biltemas dimljus exakt likadant ut som BMW orginal? Stämmer det att det är Hella som gör Biltemas, för det låter ju bra. |
|
gagge |
har nu byt mitt dimljus o biltemas funkade PERFEKT... sitter som gjutet... de står att den är till sedan modellen men den funkade til min coupe utan prob. MVH gagge gagge |
|
725 :- kostade mitt dimljus från BMW,men det var det värt:) man vill ju ha BMW Orginal!!! Mvh Ricke |
|
|
Om klacken har gått av där man ska trycka för att få ut dimljuset, har det någon som helst påverkan på hur bra fäste dimljuset har på fästningen?? Nån som vet? Måste man köpa nya fästen? Dimljuset "poppade" ut när jag byte lampa här i veckan och glaset gick sönder efter en del överkörningar av bakomliggande bilar.. :( Hoppas att det va jag som inte tryckte i det ordentligt... vore trist att behöva köpa nya fästen... MVH |
|
|
Tjohopp... Det va bara att byta, med an helvetes massa bendande och stånkande, fästena mot dem man fick med när man köpte på Biltema... måste säga att mitt högra dimljus, orginal, har inte lika snygg "ljusyta" som det nya från biltema... om det pirattillverkade inte håller lika bra får vi se... |
|
Anton |
Är det någon skillnad på glasen på sedan / coupe'. Hur ser biltemas glas ut? |
|
Anton Rent visuellt ser dom identiska ut. Största skillnaden för min del är att det gamla dimljuset är blästrat så det ser lite mörkare ut än det nya. |
|
| Jag syftar då på orginal kontra Biltema. | |
|
När mitt ena dimljus gick sönder så köpte jag nytt ifrån Biltema. I och med att "klacken" gick av så blev det lite jobbigt=) Men jag bytte inte ut hela infästningen utan jag bytte bara ut den gamla klacken mot den nya som man får med! Ett tips... /Magnus Beast no.7 |
|
| Jag skulle nog föredra skroten före biltema.. förutsatt att det finns bmw orginal på något objekt där de är hela.. kostar inte många hundralappar.. | |
gagge |
biltemas funkar bra... dessutom e allt i princip plockat på skroten så de e svårt att fixa... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.