|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att byta min 325-93 mot en m3-94, har hittat ett objekt och nu undrar jag om någon vet något om bilen i fråga! Den står i Ö-vik på en bilaffär och har stått där i snart 3 år- vilket e lite märkligt! Försäljaren skulle besikta bilen om jag ville ha den så d e ju positivt. Men som sagt, jag vill gärna ha info om nån vet nåt!! Tack på förhand! ///MVH Johan Länk | |
|
3 ägare i Sverige med bilhandlaren, men det visste du säkert redan. En tanke är väl att den stått pga dåliga avgasvärden eftersom han har bytt kat och lambdasonder. Har den stått så länge så är det kanske prutläge!? |
|
| jo ägarantalet visste ja redan men tack ändå! Jo ja fick tag i förra ägaren som hade den -04 å han sa att avgasvärdena hadekrånglat när han besikta den så d kan ju vara därför den stått så länge, men ja vill gärna ha mer info från nån pers till som sett lr kört den.. Absolut så e d prutläge, får lägga 40 imellan för min, men tänkte bjuda 35, annars får d va.. | |
|
Ser fin ut men verkar vara dyr för att vara en 94 på uppåt 18000 mil. Men gör en M-test är testen ok kan det vara en trevlig bil. |
|
|
Så... igår åkte jag och tittade på bilen, hade 30 mil enkel resa så ja hade frågat försäljaren flera ggr om hur bilen var å d var inga fel, förutom att ac:n inte funkade. Men den kan ja klara mig utan tänkte ja. Bilen såg ganska fräsch ut i lacken, lite rost på insidan av bagageluckan och en liten tendens på en av bakskärmarna, ¤ bakre ljuddämparen var så slut som den bara kunde bli, det bara skrek i den! ¤ växellådan kändes lite trög när man skulle i med växlarna + att damasken runt var trasig. ¤ dimljusen funkade inte. ¤ fjärrnyckeln saknades. ¤ tyget på förarstolen var slitet så d var väldigt tunt, svårt att tro att det blir så på 17 000 mil! ¤ Elfläkten lät illa ¤ Motorn lät väldigt illa, nästan som en stenkross och den gick ojämnt på tomgång. Vanos ej bytt. Det enda som var riktigt bra, var fälg + däck, fina 17" dubbade, å fina 19" sommar. Sa till försäljaren att ja var besviken över att åka så långt å finna en inte alls så bra bil som han låtit påskina! Sa att ja åtminstone ville ha lite soppapengar hem, så ja fick tanka 25 L, räckte inte ens till halva resan... Slutsumma: Kommer aldrig köpa bil på TÖRNERFÄLTS BIL i Ö-vik! |
|
Gemini__ |
Tråkigt att behöva åka så långt bara för att upptäcka att bilen inte håller måttet. Hoppas du hittar en fräsch M3:a lite längre fram, de finns bara man letar lite. Nu vet du iaf hur en M3:a inte ska se ut =) Mvh: Thomas |
| suck va trist.. Kanske inte SÅ lustigt att den varit till salu i 3 ÅR då!!! | |
| Ja den var ju ljusår sämre än min förra M3a... jo ja hade mina misstankar ja med, när den stått så länge, men iochmed att ja frågade försäljaren flera ggr så tycker man ju att han ska tala sanning... Hoppas ja kan avråda någon för att åka å titta på den, om han/hon inte får ett ruskigt bra pris då förstås..! | |
|
Hmm synd att jag inte såg denhär tråden förns nu.. brukar åka förbi där ibland å.. vet hur bilen är.. men men.. nu har du ju tittat på den själv så. |
|
| bilfreak: ja d var synd, hade sparat en dag + 500 spänn.. mne nu e d som d e.. e väl alltid bättre å få bilda sig en egen uppfattning kanske, även om d var några mil att åka! =) | |
| Det är normalt att m3 motorer går ojämnt på tomgång. Det är om de går helt "normalt" som man borde börja bli orolig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.