AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
805

torkaren bak ?

Is
112
Isacsson
E61 09 530 X-drive
Jag tänkte smörja upp och dra loss torkaren bak (axeln) kan man bara ta lös sakerna från utsidan och ta fram rörtång och snurra axeln tills det går lätt eller förstör man något ?

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
gå in på gör det själv på meckartips.där har du läsning ang torkarmekanismen viserligen en e46,men stort sätt lika dant...
Is
112
Isacsson
E61 09 530 X-drive
Jag har läste det men jag får inte upp glasluckan. och sedan har jag sprutat på smörjmedel för att sedan ta en rörtång och vridit lös axeln men den satt fruktansvärt hårt så nu undrar jag om nått kan ha gått sönder, typ motor eller nå annat. sen undrar man ju hur man får upp luckan när microbrytaren eller knappen inte funkar.

Ny
66
Nyvall
525tds touring -98
hej. hade likadant bekymmer, om du har fått loss torkaren så har du antagligen fått nya bekymmer när du får upp glasluckan för det är en arm på insidan som har en tapp som passar i själva bakluckan där torkarmotorn är fast ,troligen gått av. undrar om du har bekymmer med andra funktioner i bakluckan me.
Is
112
Isacsson
E61 09 530 X-drive
Har inga andra bekymmer som jag vet av, men om man nu ska inhandla nya saker följer den där armen med ? När jag vred hörde jag nått släppa inne i bilen typ nått som gick av, men hittade inget (lät som nått litet) hur får man upp glasluckan när knappen inte fungerar?

Ny
66
Nyvall
525tds touring -98
vet ej vad som följer med vid nyköp för jag köpte från skroten.kan tyvärr inte svara hur man får upp den,min funkade vissa dagar så jag passde på när tillfälle fanns, men har hört att man kan behöva hålla in knappen en bra stund om det inte riktigt vill leda,eller trycka många gånger. min torkare funkade inte alls likaså spolningen så jag fann ett kabelbrott i höger gångjärn och när det blev fixad så vips funkade en massa saker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.