AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
779

Modellinfo 725 tds

Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Hej!

Jag har börjat snegla efter en komfortvagn då jag kör mycket och är rädd om ryggen. Är en 7-serie diesel nåt att rekommendera? Hämtar i så fall i tyskland för utbudet är inte det bästa i sverige. Mest intresserad av fakta såsom..

- Är det dyrt att hålla en sån här vagn rullande? reservdelspriser etc.
- Va kan vägskatten tänkas landa på. 9000 kr?

Ja lite allmänt om modellen sådär..positivt som negativt. Är den lika skön att åka i som den verkar? Ligger en del info i modellguiden här men lite mer kött på benen är aldrig fel.

Man verkar ju få en schysst under 100 kkr om gått strax under 20 000 mil och det är väl att betrakta som knappt inkörd på en sån här släde :-)

Mvh
Andreas

Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Hej igen..för förtydligande..

En E38 årsmodell 97-99 ungefär e det jag siktat in mig på.

Mvh
JP
156
JPB
728iA - 99
Hej!

Komforten är det inget att klaga på, om du dessutom kan hitta en med komfortstolar blir det ett extra plus!

Dock, ni andra får rätta mig om jag har fel, men har man inte haft mycket problem med just motorn i 725 tds?

//JPB
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är väl samma motor som i 525 tds, nämligen M51 och den ska väl vara rätt skottsäker ur hållbarhetssynpunkt. Se bara till att få packningarna i pumpen ompackade om du importerar.

Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Tackar för infon!..Hmm komfortstolar va heter det på tyska :-) Jo visst e d väl så att d e samma motor som 5-serien? Gäller det kanske om man hittar en 730 eller 740 tds oxå kanske?..Fast jag antar att totalekonomin ligger ett par snäpp högre där.

Mvh

JP
156
JPB
728iA - 99
De heter Komfortsitz (sing) eller Komfortsitze (plur).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.