AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
939

Hur många av er kör med sommarplåtisar? BMW E34

Transocean
Har fyra lösa nokian sommardäck liggandes. Har hittils kört med alufälgar året runt men tänkte skaffa mig svarta bmw-original plåtfälgar och kränga på däcken. Visst blir det lite tufft att åka runt med 225/60/15 Nokian NRV på plåt utan hjulkapslar!!! Eller? Någon här som vågar vara annorlunda? Bilder?

Har även tänkt på en eventuell falskskyltning d v s ett 518i märke. Går detta för långt?

Juha
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Kommer väl se ut som alla E34er gör på vintern nu... Inte lika snyggt som med alu.
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Är väl ingen vits med att göra bilen ful. Eller är det en sleeper du är ute efter?

__
BMW - When you need power and comfort.
Navkapslar och plåtfälgar är nog det värsta som finns.
Kör med plåtisar och navkapslar mer är den inte värd.
Visa användare
136
Undie
325i E90 -05
k1mzo:
herregud o vad e det för mening att ha en sleeper på vintern det e juh halt iaf så spelar roll om du kommer runt med dina 300kusar o den ser gubbig ut du åker bara på oisk iaf när det är halt =P
Visa användare
136
Undie
325i E90 -05
Pisk* ska det stå =)
Har även kört omvänt , dubbdäck och plåtisar hade jag på min golf när jag en varm sommardag i juni rullade in på macken....
Finns inget som ser tråkigare ut än svarta plåtfälgar utan navkapslar.

Transocean
Spider: "Finns inget som ser tråkigare ut än svarta plåtfälgar utan navkapslar."

Jo, fronten på den nya X5:n! Trodde det var en Volvo med lökringar! Svart plåt på en skitig bruks 530i är bara manligt!

Juha
Neeej, håller med spider. När det går att köpa beggade alufälgar hur billigt som helst förstår jag inte hur man kan vilja köra runt på plåt. Original 15'' krysseker är ju hur snyggt som helst på E34.

Mvh Johan
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Så här stod det i en köpguide i en TotalBMW jag har (ungefär): "...plåtfälgar och navkapslar är till för gamla fordar...".

Kan inte annat än hålla med :)

GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Är väldigt glad över att jag lyckats få tag på 4 plåtisar med rätt mått till mina vinterdäck. Det är inte lätt när man har fyrhjulsdrivet.
Tack 525iX.
mvh/Gunnar

Transocean
Jo, vinter å plåt är en ting. Jag tycker det suger.Jag har hela tiden kört med bmw original krysseker 15'' alu på vintern, och med 16'' italienska kommer inte ihåg märket 8.5 kantfälgar på sommarn.

Men så gott som varenda bmw går ju på alu, ju större desto bättre verkar va meningen. 19'' eller 20'' med lite tape under... varför inte visa lite gummi istället? Irriterar säkert många...

Juha
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
svart plåt på vintern,sängt som min ser ut lite
maffia,men samma fjong i snurran som,alu på sommaren
Ds.har inköpr i veckan en jävla fin 735 iAL
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
kom det inte inn

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.