|
|
|
|---|---|
|
Gissa hur lång tid det tog innan sommardäcken försvann från bilen? En enda dag. Mina nya Schnitzer-fälgar med 225-däck blidde stulna i natt på parkeringen. Så nu står bilen på några ölbackar. Hade precis fått larm installerat, så de vågade inte ta sig in i bilen (installerade larm efter ett inbrott tidigare i år). Man lär sig aldrig. Jag borde naturligtvis INTE satt på sommardäcken innan jag fått garageplats. Men jag var så jäkla sugen att testa hur det var med nya, fina däck på. Funderar allvarligt på att sälja bilen. Har lagt ned runt 20.000 pix på den, och kommer säkert förlora mkt mer när jag väl fått den såld. Ska väl nämna att jag bor i Hovsjö/Södertälje - The City of Angels... Micke | |
|
Sätt på en uppsättning nya fälgar och ställ bilen på samma plats och lägg dej i bilen med ett par kompisar och varsitt basebollträ. Sen är det bara att vänta. Så gjorde min polare i jönköping. De demolerade hela "tjuvbilen" och två av killarna som försökte sno. Måste nämnas att åtminstone alla häromkring som snor bmw-prylar pratar svenska med brytning....tråkigt men sant. |
|
ossism |
JAG LIDER MED DEJ! jag har råkat ut för samma sak. fast med mina M3 GT fälgar. jag fick njuta av dom i 13 dagar. lägg dej i bilen efter att du fixat nya fälgar. o när dom kommer så e det bara att knäcka alla ben i kroppen. sen ska du sälja bilen. jag ska sälja min så fort jag hittar en köpare. touring ska d va! |
BMW E39 |
Verkligen tråkigt! Hade du låsbara bultar? Det är en bra investering trot jag... |
| En sak jag funderat över, varför är dom så snälla så att dom ställer bilen på backar? Man kunde ju tro att såna svin inte bryr sig ett skit, skulle inte bli förvånad om bilen stod på marken. | |
|
Jag hade en låsmutter på varje däck, förutom de vanliga muttrarna så klart. Men jag tror de kan ta däcken om de vill ha dem, oavsett vilka muttrar man kör med. Det enda raka är att låsa in bilen i en betongbunker för att få ha den i fred. Skulle kunna betala 10.000 för att få ta såna där tjuvar på bar gärning just nu. Det går knappt att bli arg eftersom man inte vet vem eller vilka det var. Frustrerande... |
|
BMW E39 |
Aj då! Då blir man besviken, att inte låsmuttrarna har någon effekt! Det måste vara ett helvete för dig... Ska du köpa nya fälgar nu eller? |
|
Just nu får jag vänta och se vad försäkringsbolaget har att säga. Men är det inga problem från deras sida så skaffar jag 4 st nya fälgar + däck av samma sort. Fast den här gången låter jag mina vinterdäck sitta på tills garageplatsen finns tillgänglig. Hade bilen utanför mitt köksfönster i någon vecka eller två tidigare, men då fick jag till slut dryga böter. Och när jag har den där den ska vara får jag inte ha bilen i fred. Man är helt maktlös. |
|
|
Attans va förbannad man blir när man hör sånt här!!! Om folk kunde fatta vad som är deras och inte!!! Har själv hört ryktesvägen att det finns folk här i Norrköping som är ute efter min vinge (evo), som tur är så känner jag en del utlänningar som har kontakter här så de har sagt till en hel del av dom men ett skott i nacken skulle dom ha! (de som snor alltså). Lider med dig grabben! //Ric Wraaaaooom |
|
Len |
Undras bara...hur många vilsekomna hjul som rullar genom detta forum, nån som har en idé?! Dumt att hålla "branschen" igång, ifall det kan undvikas, om man så säger. När det rullar så rullar det! len |
| SunKi: Anledningen till att bilen återfinns ståendes på till exempel ölbackar är inte att tjuvarna är godhjärtade och omtänksamma. Däremot är de tvugna att palla upp bilen för att få loss domkraften de använder då hjulen stjäls. | |
| bjoerck: Ah, det förklarar en hel del :) | |
| Micke Andersson: E de inte pant på ölbackarna? ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.