|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har inte fått svar på vad som ingår i BMW originallarm till E90/91 2006-> och undrar om någon på forumet vet? Min kamrat (vi har båda E91 med larm) fick en ruta krossad och det utan att larmet utlöste. Det verkar som om inte krossdetektorer eller rörelsedeckare finns utan bara dörrvakter samt motor och bagage. | |
| Vet ej, men en lustig(?) sak som jag märkt är att larmet går på min bil om jag har kupévärmaren igång. | |
Buspelle |
Att kupéväörmare kan starta larm är ett ganska vanligt fenomen. Det lär bero på att rörelsedetektorn aktiveras av rörelser i luften. På vår förra E46a hjälpte det att rikta den uppåt i bilen så upphörde problemet. Vi har dock inte haft problemet med E90. |
| Jo, jag misstänker också den förklaringen Buspelle, vilket ledde mig att tro att det finns en rörelsedetektor. | |
|
Hmm... Kanske är fel på larminstallationen? Tack för svaren! Men hur ser man att larm har löst ut, blinkar den lilla röda lampan mer intensivt eller? Defa indikerar vid diodlampan antal blinkningar för vilken zon som larm löst ut i. |
|
|
Larmet reagerar i alla fall på om bilens horisontalläge förändras, t ex om någon hissar upp den med en domkraft. Testade helt ofrivilligt det när jag åkte Helsingborg - Helsingör och den rätt så milda sjögången drog igång larmet hela tiden. Hade inte larmmanualen med mig, så jag visste inte hur man avaktiverar det utan att ha bilen olåst. Provade att låsa med nyckeln också, men larmet gick i alla fall... Vet dock inte med glaskross. Tänker inte prova det heller =) /ElakaKatten |
|
|
RikardC: Den röda lysdioden på undersidan av backspegeln blinkar snabbt när larmet har löst ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.