|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har slut på idéer och behöver hjälp! bil: e36 325 1992 ej vanos Problem: - besiktningen hittade högt HC (över 200) men alla andra värden OK - ibland ojämn tomgång - ibland 100% kraftförlust (förrutom på max gas). brukar lösa sig om man startar om motorn Har bytt: - insuget - insugspackning - insprutning - LMM - luftfilter - oljefilter - bensinfilter - katalysator - lambdasond Har haft den inne på BMW i kramfors som hittade felkoder på lambdan och LMM. De byttes sedan men utan resultat. BMW trodde att katten var bränd, den byttes sedan men utan resultat. Har prövat att spraya med tryckluft på motorn och ibland får jag en reaktion från den. Min fråga är: kan det vara topplocket eller topplockspackningen? Några andra idéer? (har bytt så mycket nu att bilen är snart fabriksny) Mvh, Adam | |
|
Högt HC innebär att det finns restbränsle kvar i avgaserna, alltså är förbränningen i motorn dålig. Eftersom du har bytt det mesta på insprutssidan så skulle jag gissa på att felet ligger på tändsidan. Om någon cylinder får en otillräcklig gnista så antänds inte bränslet och fortsätter istället ut i avgaserna(högt HC). Mitt tips är att kontrollera stiften, tändkablarna, fördelaren och tändspolen. Mvh//Alezo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.