|
|
|
|---|---|
|
Letar febrilt efter en sänkningsats till 535i e-34... Ca. 30-35 fram o 10-20 bak. Hittade på bildelsimporten men är inte så sugen på att betala 2600 för bara fjädrar E-28..Världens bästa bil!!! | |
|
Kika här Länk //Roffa |
|
|
Letar själv och GE motorsport har inget sådant till 535E34 där det sänker mindre bak än fram! Dessutom skulle jag aldrig våga köpa genom honom (finns en hel del personer som haft problem med fjädrarna som bla går av i ett mycket tidigt skede). Nu ser jag dock att han erbjuder nya grejor, hoppas de inte är tillverkade i Sydafrika som de andra bara för då ringer det en varningsklocka hos mig iallafall. |
|
|
Okej, det är möjligt att det vart problem med hans grejjer =/. Jag hade en sats 60/40 på en av mina tidigare 535or i 2 år och på den funkade det bra.. //Roffa |
|
|
Hej Mackan! Ho ho! Äntligen mitt första inlägg i den allmäna debatten. Kolla Autoexperten, den sänker vissligen ca 35mm runt om.Men det blir fasligt snyggt. Kostar 1952,50kr och är av märket Lesjöfors. Kör med dem själv på min 520, är mycket nöjd. M.V.H P-Å |
|
|
Jag har 4st motornord fjädrar hemma hos mina föräldrar, de funkade fint, de sänker 30mm runt om, vet inte vilket märke motornord kör eller körde med. Kör nu med 60/40 av märket AP från schmiedmann i danmark //Simon |
|
| Länk En liten bild på min med 30/3o sänkningsats från lesjöfors, köpte dom för 1300:- tror ja | |
| Länk så ska det va, såg riktigt bra ut faktiskt o inte alltför lågt heller | |
| Är de en synvilla eller är bilen lägre fram? För är de 30/30 så är den helt rak. Så var min 535 med 30/30 iaf | |
|
Tycker också det ser lite skumt ut men visst är den jäkligt snygg.. Är rädd för att en sänkning på 30mm bak gör att den ser lite ihopsjunken ut.. E-34 ser ju alltid lite ihopsjunkna ut original E-28..Världens bästa bil!!! |
|
| Troligtvis en synvilla för 30/30 var det | |
| Är det ingen som vet ifall man BARA kan köpa sänkningsfjädrar bak till E34an (förutom BMW egna alternativ då). 20mm sänkning bak vore perfekt (tillsammans med 30-40fram). | |
| Kolla bildelsimporten där köpte jag bara i fram i varje fall fabrikat Weitec | |
| Tyvärr står det ingenting om detta i deras katalog, men jag har mailat och de marknadsför annars Weitec och HR. | |
| Ring och hör bara! | |
|
realcar har fjädrar från cobra.. har beställt 20 bak 50fram till min e34. under 2000:- |
|
|
Bildelsimporten verkar inte ha det normalt, fick svar från dem. De kanske har ett par liggandes sa de. Ska kolla med realcar och Cobra, är det hårda fjädrar, kvalitet? Jag har KW Automotive fram och de känns mycket bra! |
|
| Jaha då var det klart!, ingen av dem kan erbjuda enbart sänkfjädrar bak, (realcar har för fram endast.) Irriterande detta, då oftast framfjädrar håller halva livslängden mot dem bak så det borde finnas en marknad för endast paret fram eller bak. | |
| guwib, realcar har aldrig sålt 20mm sänkfjädrar bak till E34 säger de! | |
|
Tjena. Då mina dämpare är slut typ runt om hela skiten och jag inte gillar att sänkfjädrar gör allt så "svampigt" letar jag efter ett billigare väghållnings kit... dämparna som kommer med GE-motorsport?!?! är de typ styvare än orginal / monroe dämpare till e34 för att kompensera för sänkningen? eller är det bara svampiga gungiga "skrapa i allt" dämpare? "den går fan bra för att vara 20bast och fet som en större flodhäst" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.