|
|
|
|---|---|
|
Tja Hoppas att ni på forumet skulle kunna hjälpa mig i val av fälg till bmw 116... Den är safirsvart i lacken och har idag "16" bmw fälgar på, kände för att pigga upp den lite -funderade ett tag på svarta fälgar men jag vet inte... Några förslag? Grymt tacksam för svar! /Anton | |
|
Sia Har samma tankar om att byta till roligare fälgar men kan inte betämma mig heller. Har oxå funderat på svarta fälgar från början men jag tror att det kommer inte fungera i mindre storlekar som 16, 17". Jag tycker att ska man ha svarta fälgar så ska de vara maxade i storlek, typ 19" annars ser de för små ut. Har sett en ford focus ST med ASA Pirate GT med 18" och tyckte att de ändå såg små ut. För mig blir det nog 17", vill inte förstöra komforten och vill inte avvika allt för mycket i däckdimensioner. Vad sägs om de här Länk |
|
| Jäkligt schyssta faktiskt, vet du priset på dem..? Jo, jag hade väl tänkt mig "18" och det är nog som du säger att svarta upplevs som mindre, dock vet jag inte hur det blir på en svartlackerad bil... Vore gott att ha klart valet av sommarfälgarna så att man slipper ha de hemska plåtfälgarna vintertid och istället byta ut dem till original aluminiumfälgarna... Tackar! | |
|
Priset på ASA FOX 18" är 2600:-/st här är länken Länk Har inte kolat runt så mycket på andra nätbutiker men om du letar så kanske du hittar billigare om du nu är intresserad. Skriv gärna vad du har bestämt dig för så småningom, är nyfiken. |
|
| Tycker nog att det är lite väl bred fälgbana utanför ekrarna på den fälgen för att riktigt passa på ettan... men det är bara vad jag tror och sen så har jag inget bättre förslag heller så. :) | |
|
Bultcirkeln är 5x120 och ET är 38, Det spelar nog ingen roll hur en fälg ser ut, det är ET måttet som är viktig, i ET mått kan man gå ner till 35 på en etta så visst borde de passa. Effekten med den breda fälgbanan uppnås genom att böja ekrarna något så att man försjuter fälgnavet till utsidan så att fälgen hamnar mera in i hjulhuset. Själv har jag vinterfälgar som har ET 38 och det har inte varit några problem. Fast mina fälgar är 7" breda och ASA Fox är 8,5". Trots att fälgen är på 8,5 så tror jag ändå att det är inga problem. Finns en etta på Garaget.org med Breyton Spirit på 19" och de är nog bredare än 8,5. |
|
| Finns oändligt mycket att välja på - vad har du i budget? | |
| Tack ska ni ha för alla svar! Min budget är väl inte den mest täta, dock har jag tänkt mig att maximalt ge 10 000 för 4 fälgar -exkl däck... Såg de här fälgarna på en bmw 1-serie, de var tydligen replikor men so what... Tyckte de var grymt fina... Länk | |
| jag har haft breyton spirit black på min i dimensionen 9*19 och det va sjukt tajt kan jag lova dom fälgarna hade et38 däcken va 225/35-19 | |
| Hofeistos: Jag menade utseendemässigt då... trodde det var lite uppenbart men ja... så kan det gå. :) | |
| Emilsson: Oj då så tokigt det kan bli. | |
|
Okej, nu har jag i var fall bestämt mig för att skippa svarta fälgar, tror att det är som hofeistos säger; att det krävs att man går upp i tum för att få det rätta utseendet vilket dock kan drabba körkomforten... Sedan tror jag att det är relativt enkelt att tröttna på svarta fälgar efter ett tag... "sotade" fälgar har jag dock inget emot, om det är ngn här som vet vad jag menar..? Jaja, nu återstår det bara att välja fälg, det som är så himla enkelt...eller inte... |
|
|
Jag är också ute efter nya fälgar till cabben, dock väldigt svårt att välja mellan just ASA Fox (nässjödäck) och Dotz Mugello (gummihuset). Tråkigt nog med dessa är att ingen fälg man fastnar för verkar finnas i passande ET i 9,5" bredd? Jag kanske missat ngn återförsäljare? Som har rimliga priser dvs.. mvh Johan |
|
|
på min 3 serie har jag BMW Star replika Länk fick dem med däck för 9000 kr |
|
| DonAmir, tycker du får ta å slänga upp en bild så man får se den med dem på, kan nog funka fint på en etta | |
|
Länk Sjukt snygga! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.