AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
760

Visst går det att byta till en beg mätarhus på e39:a eller?

go
212
goldman
535ia-97
Mitt mätarhus har lagt av på min 523i E39:a,skall till att byta så då ringde jag till Bmw i Örebro,de sa att det måste vara en ny med ett totalpris på 6600kr,jag kom med förslag om att skaffa en begagnad men svaret jag fick att det INTE går utan det MÅSTE vara en ny enligt dem,jag förklarade att jag har läst/hört att bara de nummer (dels ett 11 siffrigt nummer,BMW, och sedan ett VDO nummer på 12 siffror) som finns på baksidan av mätarhuset stämmer överrens så skall den passa efter omkodningen men svaret blev fortfarande -Nej,det går inte,de som är till salu som begagnade är kodade från tillverkningen och går ej att koda om utan du MÅSTE köpa en ny!!!!!!!
Hur ligger det till??? Man blir alldeles snurrig och behöver hjälp med detta! Kan man byta till en begagnad som är klart billigare eller måste jag köpa ny?Vilka av nummren skall jag tänka på när jag (om det går)införskaffar en begagnad?
Att koda om dem,finns det någon kunnig person i Örebro-Kumla trakten som kan hjälpa mig med det?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
BMW har rätt, går ej att koda om ett begagnat. LCM och instrument kan endast bytas mot ny enhet med mätarställning 0 det krävs för att instrumentet el LCM ska kunna programeras med bilens chassienummer för att de ska synka med varandra med mätarställning, serviceindikator mm.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.