|
|
|
|---|---|
|
När jag ändå är igång... "Nästa" projekt är att byta samtliga (fyra) strålkastare (vanliga halogenlampor) på min E32 750. Kan jag köpa kompletta hel- och halvljus monterade på ett fäste för montering på fronten? Eller måste jag skaffa lösa delar (ljusinsatser + fäste mm)? Begagnade går nog att få tag på, och passar i så fall t ex E34-delar till en E32a? Lars Franzén | |
|
styling shopen engel eyas 2230 kr paret köpte till mpn ,att rekomendera |
|
|
stavfel vart det det var,till min 535 och det är bolt on bra. |
|
|
Det är exakt samma delar på E34 och det är lättast att lossa hela "klabbet". Lossa bara grillhalvorna så kommer du åt allt . Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bytt och klart! Köpte kompletta strålkastarsatser av en forummedlem. Lätt som en plätt att byta. Monterade 55W lampor i halvljusen och 100W i helljusen. Helnöjd! Lars Franzén |
|
|
En annan lösning (om än delvis olaglig) för oss som har dessa 4 små strålkastare är att modifiera strålkastarfästena (tar ca 0,5 timme per sida) och montera 4 st H4 strålkastare (BILTEMA 159 kr/st. BOSCH, HELLA för många hundra per styck). Man måste förstås modifiera elkablaget också. Jag har gjort det på mina bilar (3.0S och 630CS) Med en knapp för att slå på och av halvljus 3 och 4 (olagliga att ha tända samtidigt med halvljus 1 och 2) kan jag välja mellan att ha: - 2 halvljus (a 55W) och 4 helljus (2 st a 60 W och 2 st a 100W) eller - 4 halvljus (2 st a 55W och 2 st a 80W) och 4 helljus (2 st a 60 W och 2 st a 100W) Har kört så i kanske 20 år. Fast jag har bara alla 4 halvljusen tända "på landsbygden" (ej i tätbebyggt område) och i mörker, regn och mörk asfalt! Per L Anm: BILTEMAS strålkastare fungera dåligt ihop med strålkastartorkare med torkarblad då dom har kupigt glas! BOSCH och HELLA har "plant" glas som fungerar bra ihop med torkare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.