AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
762

Trög Startad å hög tomgång. 320 -88

Visa användare
4
bamse1985
320IK -88
Har precis köpt mig en 320 -88 men har lite problem med den.
Varje gång ja ska starta den så är det som att starta med bensin stop.
Har funderat på om det kan bara bakventilen i den bakre pumpen som kan vara kass. Sen när den startar så ligger tomgången på 2000. Och den är sur som fan när den startar.

Men den går ner till 1000 när den blivit varm.

Har tagit loss tomgångsmotorn å gjort ren den men det blev inget bättre.

Mvh Valle

-= I be back in a flash with more of this trash =-
Visa användare
37
suzzu
325i - 92
hej!
hade samma problem med min, den gick upp till 2000varv och åkte mellan 2000-2500 varv..
jag bytte tomgångsventilen och nu går den som en klocka!
om jag inte minns helt fel så sitter kallstartsventilen i den me..den har två funktioner..

mvh sanna
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
bamse1985, är bilen inte lika svårstartad när det är kallt som varmt ute är det förmodligen inte backventilen.

Har du bränsletrycksmätare ska bilen efter 30minuters körning stängas av och 20minuter senare får inte systemtrycket understiga 1.5bar = defekt backventil!

Det enklaste är egentligen att pröva att starta bilen någon/några timmar efter att den har varit igång, hoppar den då igång är inte backventilen defekt!

Visa användare
4
bamse1985
320IK -88
Ok tack för svaren. Får åka till skroten å låna en tomgångsmotor å prova och en ny luftmassemätare.

Mvh Dick
Visa användare
37
suzzu
325i - 92
byt nu tomgångsventilen och kolla först att det e rätt du har fått för det finns två olika till 320-88...så kolla nr först..för annars funkar det inte ändå..lycka till!!!
Visa användare
4
bamse1985
320IK -88
ja skippade att byta tomgångsmotorn, tyckte det va roligare att byta hela motorn =) råkade skrota motorn förra helgen så ja satte i en ny i fredags. Så nu går den som en klocka ;D

-= I be back in a flash with more of this trash =-
Visa användare
37
suzzu
325i - 92
oki..så kan man också fixa problemen hehe..
så länge det funkar så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.