|
|
|
|---|---|
|
Hej. min polare har en 325 ix och undrar om det går att sätta olika fälgar eller profil på fram och bak? med tanke på viskos diffen? eller äts den upp då? tacksam för svar. MVH | |
| Man ska ha samma omkrets. | |
| pa x-bilarna ska det vara samma bak som fram. alla bredder | |
|
Ska funka med olika däckbredder så länge de håller samma rullomkrets |
|
| Jaha vem har rätt eller fel? | |
|
ok tack för era svar. MVH |
|
|
Jag skulle vara försiktig och ha identiska fälgar + däck runt om. Mvh |
|
|
Bredden påverkar ju inte direkt... Fälgdiameter (tum) och profil måste dock vara samma. Men som någon säger är det kanske bäst att köra med samma dimenasioner runt om, blir väl lite förändrat rullmotstånd om du kör bredare, |
|
|
Bredden påverkar väl profilen? ett extremt antagande: 185/45 - 245/45 då måste väl 45"%" däckprofil på 185 innebära mindre "däcksidor" än 45% på 245, eller? Mvh |
|
| Fredrik_325:Jag har 1st orig. lmfälg med däck från en 325ix-89 om din polare skulle behöva ett. | |
|
rob_t_j72, jasså så vart det, trodde att profilen varierande beroende på antalet tum i diametern .... // MVH Jocke |
|
|
mixim: Alltså jag är osäker, det borde vara enbart tum som bestämmer, men flera har sagt att bredden spelar in... en riktig soppa. |
|
| 45 profil är 45% av bredden på däcket.... har inget med dess tum att göra... | |
|
Ok, tack. Mvh |
|
|
Som Fredrik säger så är alltså profilen på ett däck procentuelt av däckets bredd. Bredden ska inte ha någon betydelse. De som har betydelse är att alla fyra däcken snurrar lika fort. Man kan alltså ha bredare däck i bak exempelvis men man måste se till att de är samma rullomkrets som fram så att inte ett hjulpar snurrar fortare/långsammare ///Micke M5:an Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.