AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
892

Ispropp ? 520i -90

Hejsan!

Igår när jag startade bilen och for på jobbet som vanligt så gick motorn varm,jag stannade till och öppnade huven och kollade efter lite, kände på kylslangarna och en del va varm och andra iskalla, fortsatte som vanligt att köra eftersom det inte va allt för långt kvar, temp mätaren började närma sig det röda när jag kom fram. När jag skulle fara hem från jobbet så va allt bra igen och tänkte inte mer på det förens imorse då samma sak hände, och det sitter i fortfarande. Så jag tänkte fara till en tvätthall imorrn och försöka tina upp lite..

Nån som tror att det kan vara nått annat än en ispropp?
al
31
als
525i -91
kan det vara termostaten som inte funkar som den ska
kanske men jag bara gissar
/Andreas
Det verkar ju inte vara nån cirkulation i kylslangarna
Br
22
Brainded
520 Touring -96
Åk in till en mack och be om att få låna deras glykoltestare. Mät fryspunkten med den, ligger den farligt lågt så kan du ju gissa själv vad problemet är. Bara öka glykolinblandningen.

Ligger utetemperaturen bara strax under vad glykolen klarar så är det inte alls omöjligt att den tinade av värmen från motorn när du ställde den och att det sen frusit igen över natten.

/Andedrs
Tack för svaren. Såg att det fanns att köpa glykoltestare på OK/Q8 för 50kr ungefär, får pröva imorrn
Br
22
Brainded
520 Touring -96
De glykoltestarna brukar inte vara nå bra. Be om att få låna en istället, alla mackar jag frågat på (Senast igår) har en riktigt bra modell som jag aldrig varit med om att jag inte fått låna lite snabbt.

/Anders
glykolen va på ungefär -15 efter att jag hällt i 1liter koncentrerad glykol. och det har varit betydligt kallare här... men jag funderar på om inte termostaten har rykt ändå, nån som vet vad en sån kostar, ny som begagnad ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.