|
|
|
|---|---|
|
Läste för rätt länge sen att det relativt lätt kan komma in grus eller småstenar mellan bromsskivan och plåtskölden på insidan av skivan. Drabbades nog av nåt sånt häromdagen, ett jä**a rassel som sen avtog och försvann. Kan stenarna ta sig ur själv eller behöver man öppna upp och kolla?? FP | |
| oftast tar de sig ut själv, men ibland kan de ju fassna i nått hål eller grop i sölden så att de blir kvar där, jag var tvungen att ta lös däcket för att få lös stenen som fasnat där, körde ca 1 mil med den utan att den släppte. | |
wowe |
Det hände mig också samma sak,då brukar jag backa 10meter och sedan fram sedan brukar det sleppa.Annars får du upprepa det ett par gånger. BMW 4EVER |
| Hände mig idag. Ett jä!!! liv. Fick montera av hjulet. Satt en liten sten mellan skivan och bromsskölden. Trodde hjullagret klappade ihop, Som tur va inte. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hände mig tre ggr samma dag för ett par veckor sedan nu har de väl sopat upp det mesta gruset. Blev till och backa ngr meter varje gång. Låter för j-vigt illa, skämmigt faktiskt, en annan gång vände tom ett par gamla tanter och såg undrande ut. skrev nog det i ett annat inlägg om samma sak. MVH Hasso |
|
hände mig också nyligen. Jag led av att höra det där rasslande oljudet. Sen försvann det, antingen flög stenarna ut eller så kom de ut i form av stenmjöl. :) //Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.