|
|
|
|---|---|
|
Har problem med en M3 E36 Coupe -96 manuell. Bilen ar i fint skick och har gatt 14700 mil. Problemet ar att den inte gar riktigt bra upp till 2300 varv, efter det gar den helt perfekt till varvstoppet. Det ar precis som om nat bromsar, det blir ingen skillnad i axet vid 2/3 gas eller full, bara att man kanner att det typ "bromsar". Jag gjorde en insp. 2 forra varen, de hittade inga fel. Vanos bytt eller renoverad for ca 17000 ett ar innan jag kopte bilen sa den borde ju va bra. En kompis kopte en 3,0a i hostas och han kor ifran mig latt innan min kommer over 2300 varv, sen tar min in och gar ifran. Nagon som har en aning om vad som ar fel? Mycket tacksam for svar/tips! | |
| Har ungefär samma symptom på min, motar ibland mest när den är kall vid 2-3200varv sen går den perfekt, vette fan vad det kan vara? Bränsletrycksregulatorn? Hör av dig då du vet! | |
|
Hej Det samma här, jeg kan säga at jeg har bytt motor, men det har inte forsvunnit.. Jeg hadde öppet filter och det var inte bra för accelarationen.. Hoppas ni hitta ut ur nåt.. |
|
| vaaaa????? | |
|
Hade en 3.0 i sommras va likadant med den, men det var bara ibland! Den liksom bluddrar och har det motigt att ta sig över dom varven, jag funderarde på om det var vanos i mitt fall som inte jobbade riktigt som den skulle.. |
|
| Det är inte klassikern med rotor och tändkablar? Har tre bilar i min närhet som det bytts på nyligen då de gick dåligt på låga varv. | |
|
rotor och tändkablar på en m3 3.0? , ja har man sånt på sin m3 så är det inte konstigt om den går dåligt ;) Min gjorde så när den va kall också, enda var att köra lungt tills det släppte. Om man gasade och försökte "gasa bort" segheten så släppte det inte sen när den blev varm. Skumt var det. Ps Med att gasa bort menar jag inte varva mycket utan gasa mycket fast på låga varv, varva inte en kall m3 motor. |
|
|
Hehe har ingen koll på e36 m3:or så jag skyller på det =). |
|
|
Ofta Magnetventilerna som orsakar detta bluddrande och effektminksning på låga varv. |
|
| Ingen verkar ha precis samma problem. Det spelar ingen roll om motorn är kall eller varm, problemet kvarstår ändå, alltid från tomgång till exakt 2300 varv. Inget bluddrande är det heller. Bränsltrycksregulatorn kanske man skulle byta... Öppet filter kan jag säga är riktig skit, iaf på en M3. Min går bättre på alla varv med original än med öppet. Drar mindre soppa med. Ska nog låta en BMW-verkstad felsöka motorn och testköra vanos i vår när det blir dags att ställa på! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.