AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
875

Läcker in vatten under sätet och på golvet.

mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Hej.

Golvet på höger sida bak är dyngsurt, men det skumma är att det är det i sätet och på ryggstödet med. Det konstiga är att jag plockade bort baksätet och torkade bort vattnet där fanns i "skålen" under. Körde en sväng på 1,5mil, när jag stannade såg jag att det rann ut ifrån fästet där bälteslåset sitter skruvat.

Nu undrar jag: någon som känner igen detta, Hur ser det ut under bilen där bälteslåset är skruvat och en bilmekaniker hävdade att det kunde vara avrinningen till takluckan som ställer till det? Hur kollar jag takluckan, vart mynnar slangarna ut och hur gör jag om någon slang hoppat av?

Hälsningar P

Med vänliga hälsningar Patrik A
32
204
325ipower
325iC -92
525 M-sport -01
Ford Sierra Cosworth -89
öpnna takluckan och häll lite vatten där och se om det rinner ner, slangarna mynnar ut bakom framskärmarna (iaf på min). Gör det inte det så är det alla gånger där problemet ligger.
Vanligast är att plastsfilmen på insidan av dörrsidan har släppt eller är skadad och att vattnet rinner in där. Men varför det är vått på baksätet vet jag inte. Du kanske inte har något plastskydd alls i dörrsidan efter någon "reparation"? Vet ej men kolla dörrsidan...
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
ok, dörsidan hade jag inte en tanke på.. ska kolla detta

Med vänliga hälsningar Patrik A
Vatten i sätet tyder på att du har speciella problem, men golvet har behandlats av många på forumet även av mig och det finns i ngn tråd anvisningar om hur den händiga kan åtgärda filmen i dörren.

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.