|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara meddela att uppgifterna som jag läste i ett annat inlägg om att nya 1-serien 3 dörrars kommer få två sitsigt baksäte (precis som tex 3-serie coupé har) är FEL. Bilen får 3 sitsigt baksäte som STANDARD, 2 sitsigt baksäte är TILLVAL. Sen tänkte jag även passa på att meddela att den nya SVENSKA prislistan över 1-serien 5 dörrars finns hos samtliga BMW återförsäljare nu, jag fixade själv den till Bilcentralen, där jag jobbar i helgen som var. När prislistan över 3 dörrars modellen kommer är ännu oklart. | |
| hur ser det tvåsitsiga baksätet ut??? har någon bild? | |
|
exiZ, det stämmer att det är ett tillval, men om jag fattat det rätt så är priset på tillvalet 0:- Vet du om det stämmer? |
|
|
bmw_jerry tyvärr har vi inte fått nya katalogerna över 1-serien (jag har ringt och tjatat som fan på huvudkontoret) och därför har jag inga bilder på hur det tvåsitsiga baksätet kommer att se ut, men har du letat på internet? Finns kanske en möjlighet att bmw.de har bilder. Falstaff, som jag har förstått det ska det inte vara något pristillägg för tvåsitsigt baksäte, men eftersom jag ännu inte fått prislistan över 3-dörrars modellen så kan jag tyvärr inte svära till 100% att det är så... Dessutom finner jag det lite lustigt att BMW´s huvudkontor i Sverige inte hade en aning om att 1-serien kommer att komma som Limited sport edition, något som JAG informerade den chockade och ovetandes personalen om :P |
|
|
PS. bmw_jerry, om jag inte minns helt fel kommer det tvåsitsiga baksätet designmässigt vara en identisk kopia av 3-seriens coupé, dvs. två "sportsäten" med ett "fack" emellan. Jag skulle gissa på rätt snarlikt detta: Länk |
|
|
Jo, man har ju märkt att det är lite si och så med informationen från BMW Sverige till återförsäljarna - men sen samtidigt måste jag säga att situationen är bizarr för BMW när de fullkomligen sprutar ut nya produktnyheter inom loppet av några månader, typ facelift på 1-serie och 5-serie, 3-serie cab, m5-touring och sen ett helt gäng nya, minst sagt revolutionerande motorer plus växellådor, nightvision och lite annat smått och gott. Jämför det med någon annan biltilverkare (min favorit är SAAB med typ årets händelse att man introducerar en ny färg på 9-5an...). Nä, vill man få fram någon vettig information så är det Autopower som gäller samt att fråga runt hos flera återförsäljare, då brukar pusselbitarna falla på plats... |
|
|
Soundborder: Jag instämmer helt med det du säger, och jag som anställd hos en BMW återförsäljare känner mig helt maktlös då kunder kommer in och frågar saker angående främst nya 1 och 5-serien och jag svarar att "tyvärr har vi inte fått nya katalogerna över bilmodellerna, men jag vet att det finns spionbilder att hitta på internet, bara du surfar runt lite". Nightvision är jue en av de härligheter som inte kommer att komma till 1-serien och sen är det trist att BMW förmodligen (inte ännu helt hundra säkert)väljer att inte släppa M3an som coupé variant till att börja med, utan väljer att släppa enbart 5 dörrars varianten, förmodligen för att suga ut så mycket pengar som möjligt av 335ci som fortfarande ses som en nyhet och säljer bra. |
|
|
Angående M3an menade jag såklart 4 dörrars, INTE 5 dörrars. Jobbar i helgen på BMW och ska då ta reda på mer fakta angående när vi får prislistan på 1-serien 3 dörrars samt alla nya kataloger på bland annat 1-serien, 5-serien samt nya M5 touringen. Återkommer efter helgen, med förhoppningsvis lite mer vishet. |
|
| exiz, när finns faceliftade 1an för provkörning? mkt intresserad av hur den elektriska servon känns, samt start-stop vid rödljusen. 120i med 170hk verkar bli en riktigt trevlig maskin och endast 0.64l/mil. sanslöst. | |
|
Vigg0: jag vet att vi har beställt en face-liftad 1-serie till jobbet, men vet inte när vi beräknas få den levererad. Både nya 1-serien och X5an har Sverige premiär den 24:e mars, så risken finns att du får vänta tills dess. |
|
| ok då vet jag | |
|
Viggo0: kan nu presentera att den nya prislistan till 1-serien 3 dörrars finns hos samtliga BMW återförsäljare i Sverige from nästa vecka, vet dock ej exakta dagen, men det är bara att be din lokala återförsäljare att gå in på bmw´s nätverk och printa ut en prislista åt dig, om inte annat finns det en rätt stor risk att jag lägger upp prislistan här i forumet! |
|
| Om det är något som missat det så finns numera 1-serien 3 dörrar att ses på flera håll runt om i Sverige, bland annat på mitt jobb (Bilcentralen Segeltorp Stockholm). Vi har en sparklin´ 3-d 120d (eller är det en vanlig 120i?). För provkörning har vi dock ännu bara nya 5 dörrars 118d. | |
|
Några 3d e87 med m-sportpaket LeMansblå: Länk Titansilver: Länk Alpinvit: Länk Enjoy! Mvh, /Wille |
|
| tvåsitsigt baksäte kostar inget extra, beställde det på min. Om ni vill se bilder på det tvåsitsiga sätet så är det bara att bygga en bil på bmw.de, kan kolla interiören i 360 grader! :) | |
| med 3-d är 1:an klassens snyggaste.. hur är 3-sits baksätet? går det att få in 3personer eller är det lika bara att ta 2-sits baksätet? .. | |
|
bmw_jerry: du sitter lika bra tre i baksätet på en 1-serie som i vilken annan bmw-modell... dvs. det går absolut att sitta tre stycken bak, men det är inget du vill genomlida någon längre stund. 1-serien är lika dan som e90 (nya 3-serien) i baksätet. Personligen valde vi två sitsigt baksäte för att det känns mer sportigt på en tre dörrars 1-serie! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.