|
|
|
|---|---|
| Vilken trimbox anser ni är bäst till en 525 tds-98.Är det kcr,bsr eller någon annan. | |
|
Jag är lite dålig på äldre dieslar.. Har din bil.. *commonrail? *VNT Turbo? Om den inte har några av dessa så skulle jag ta en box från MehrLeistung eller annan lite billigare box. Stora nackdelen med att köra "billighets"boxarna på commonrailbilar är ökandet av det redan mycket höga trycket i CR-röret. Sen finns det ju som sagt boxar som Promotech där man även justerar upp laddtrycket, men då borde det krävas en VNT turbo eller åtminstone en med elektroniskt justerbart laddtryck.. Min HÖGST personliga uppfattning med min BEGRÄNSADE kunskap om motorstyrning. //amullo --- |
|
|
Det är inte commonrail VNT Turbo, har ingen aning vad det sitter för turboaggregat i den //pkltab |
|
|
Jag skulle nog gå på en Mehrleistung.. Har funkat bra på min 320D som ju IOFS är CR, men även hört bra om den på äldre motorer också. Annars kan du ju kolla med PromoTech. Eller varför inte chippa? Qvarnis håller ju hyfsade priser på itsfun. //amullo --- |
|
| Vad är skillnaden mellan Mehrleistung och PromoTech/Tebe | |
| Promotech har box till Commonrailmotorer och kan även höja laddtrycket. Påminner om en chippning faktiskt. | |
| Höjer den även laddtrycket på dieslar utan commonrail/Tebe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.