|
|
|
|---|---|
|
Min lillebrors E36 compact har väldigt lite ork i kupéfläkten. Har lite problem med att lokalisera själva filtret, någon som vet var mikrofiltret sitter och hur man kommer åt den? | |
|
Prova sökfunktionen finns flera sådana här trådar.. har du ac så sitter det antagligen mitt bakför mittkonsolen, du kommer åt om du tar bort handskafacket.. finns i mekartips.. Eller så sitter det mellan motorrummet och kupén, dvs. då du öppnar huven, längst in mot vindrutan under en lika bred plastbit som bilen.. Lycka till! |
|
| Det finns inget filter i dom... | |
|
I compacter med ac finns det iallafall kupefilter, krångligt att byta men väl värt besväret, jag hittade många bra mektips på denna sida under tiden jag var compactägare. Länk |
|
| Det fanns inget på min gamla 94 utan AC. | |
|
Givetvis finns det ett mikrofilter! Mikrofilter är på E36 en komponent i AC systemet, varför E36 utan AC saknar mikrofilter. Tack thunderswede för länken. |
|
| Och var satt den då? | |
|
Lite uppföljning. Om fler undrar, så sitter filtren här: Länk Länk |
|
| Hmm, ser trångt ut... | |
kicken |
ja där ser man! ...efter att ha frågat den lokala bmw-säljaren om microfilter i min förra bimmer ,som var en compact MED ac? , så fick man ett snäsigt svar att "det finns inget microfilter" ..316 -99a , alltså körde vi omkring med ett "dyngfilter" :-) som sagt , forumet är bra! m.v.h |
|
Det var inget vidare svårt att slå upp mikrofiltret i ETK, Länk |
|
| Min info kom också från BMW... Inga filter i Compact hette det. | |
kicken |
mugge :-) "på den tiden" fanns inte den LÄNKEN i mitt liv, hehe!!.. powermac: så sant det :-) mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.