AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
922

Var sitter mikrofiltret på en E36 comapct?

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Min lillebrors E36 compact har väldigt lite ork i kupéfläkten. Har lite problem med att lokalisera själva filtret, någon som vet var mikrofiltret sitter och hur man kommer åt den?

Prova sökfunktionen finns flera sådana här trådar.. har du ac så sitter det antagligen mitt bakför mittkonsolen, du kommer åt om du tar bort handskafacket.. finns i mekartips..
Eller så sitter det mellan motorrummet och kupén, dvs. då du öppnar huven, längst in mot vindrutan under en lika bred plastbit som bilen..

Lycka till!

Det finns inget filter i dom...
I compacter med ac finns det iallafall kupefilter, krångligt att byta men väl värt besväret, jag hittade många bra mektips på denna sida under tiden jag var compactägare.

Länk
Det fanns inget på min gamla 94 utan AC.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Givetvis finns det ett mikrofilter! Mikrofilter är på E36 en komponent i AC systemet, varför E36 utan AC saknar mikrofilter.

Tack thunderswede för länken.

Och var satt den då?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Lite uppföljning. Om fler undrar, så sitter filtren här:

Länk
Länk

Hmm, ser trångt ut...
kicken
ja där ser man! ...efter att ha frågat den lokala bmw-säljaren om microfilter i min förra bimmer ,som var en compact MED ac? , så fick man ett snäsigt svar att "det finns inget microfilter" ..316 -99a , alltså körde vi omkring med ett "dyngfilter" :-) som sagt , forumet är bra! m.v.h
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det var inget vidare svårt att slå upp mikrofiltret i ETK, Länk

Min info kom också från BMW... Inga filter i Compact hette det.
kicken
mugge :-) "på den tiden" fanns inte den LÄNKEN i mitt liv, hehe!!.. powermac: så sant det :-) mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.