|
|
|
|---|---|
|
Det sitter en ganska rejäl svart plastlåda i bagageutrymmet längst in mot kupen på Z3 Coupé. Har inte lyckats luska ut vad det är. Ngn som vet? /Per | |
| Hej hej om det är längst in i det långa lastutrummet så bör det vara en orginal Harman kardon subbas | |
|
Hej Per, På vänster sidan (sett bakifrån) sitter slutsteget. Sen finns det även plats för en cd växlare. Annars är den helt tom. Jag var tvungen att plocka bort denna när jag monterade buren. Mvh Manuel Holenstein - MH-GTR |
|
|
Ja det är där inne. Men jag vill inte påstå att det är ngn direkt bas i ljudsystemet. Aja...kan ju jämföra med din imorgon och se. Har öppnat luckan men det finns inte så mkt där inne. Kanske är en förberedelse för subba som sitter på alla?! |
|
|
Förlåt, det ska vara höger sidan (sett bakifrån). Ska nog hämta mitt kaffe nu! Mvh Manuel Holenstein - MH-GTR |
|
| Men slutsteget är väl inte standard? Måste plocka väck den och kolla vad som gömmer sig. Ngn cd-vxl har jag inte iaf. | |
|
Jag tror att det ska vara standard med ett slutsteg. /Manuel |
|
| Jag får undersöka detta imorgon..idag är jag fast på jobbet tills sena natten =( | |
|
MH, Har du nån bild på din 2002:a? Varför jag undrar är för att jag undrar lite om den bilen. Du kanske kan ordna lite fakta om modellen också?? Mvh Anders S. |
|
|
Anders, Ska försöka hinna med & maila över någon bild & fakta ikväll. 02:an är det jag som sköter om men den står fortfarande på min far, detta för han köpte bilen ny -75 och vi vill att det ska vara en ägare så länge som möjligt. Visst får även han köra den för det intresset har inte svalnat =) Man blir nog aldrig för gammal för att köra en rolig bil! Mvh Manuel |
|
|
Snällt! Vore tacksam för det. Mvh Anders S. |
|
|
Ja vad är det i lådan, slutsteg eller. Kanske lättare att jag öppnar och kollar själv! /Henrik |
|
|
Menar ni lådan som sitter bakom passagerar sättet på en liten avsatts, inte på lastgolvet direkt och har ungefärlig storlek 70cm lång, och 15 cm hög och 15 cm djup? Jag har länge undrat vad det är! Tar det bara up plats i onödan? Kan absolut inte bara någon bas eller slutsteg. Som min original ljud är så tvivlar jag på att det finns bas och slutsteg i bilen över huvudtaget! Och det kan inte vara till växlaren, den ska sitta så att man kan komma åt det och inte i en fastmonterad låda... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Nu ska vi se, denna låda ni pratar om sitter den monterad under hållaren för lastnätet och insynskyddet? För där sitter baslådan (till vänster), cd-vxl med ett ynka litet slutsteg under (till höger), på en avsatts mellan bagageutrymmet och bakom sätena. Den lådan som ni beskriver på 70x15x15 låter ungefäe som baslådans mått. kanske är det en utfyllnadslåda??? för er som inte har baslåda och cd-växlare???? Nu är det ju så att utanpå baslådan och cd-vxl sitter ett plastskal, som på min bil (med HK-system) har ett hål med ett galler för att släppa ut ljudet från baslåden. Jag har en bild på detta för den som är intresserad. För den som undrar kan jag berätta att HK systemet inte är avsett för att ragga 14-åringar med (=inget diskodunk). Står man still med motorn avstängd låter det ganska bra när väl man ställt in fader/balans/bas/diskant osv för just den låten man lyssnar på. Nu är jag väl kanske lite färgad då jag hållt på en del med bilstereo i mina dagar, hade en stereo på ca 30.000kr + kablar och material i min gamla Opel för 10 år sedan (det var mycket pengar på den tiden). Då kunde man prata både välljud och dunka dunka. HK slutsteget som sitter i M coupen har en storlek av ett lite större delningsfilter (ca 4x15x15cm) och basen tror jag är en 6,5"bas i bästa fall en 8" men jag är tveksam till det. De som dyker upp på Z-träffen kan få kika närmare. /Richard |
|
|
På min bil med business stereo verkar det vara ett tom plastlåda som sitter till höger på avsatsen, sett från bakluckan. På vänster sida är det tomt, det är väl där en eventuell cd-växlare skall sitta. /Henrik |
|
|
CD-vxl sitter till höger (sett bakifrån/bakom passageraren). /Richard |
|
|
Hos mig är det oxå en tom låda. Jag har börjat fundera på en ljud upgradering till sommaren. Förslag? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har en värsting Pioneer stereo liggande som du kan få köpa, den har i och för sig några år på nacken. Det är huvudenhet med löstagbar flippront (bandare) och fjärr, cd-vxl, 2 slutsteg (4x75w och 2x150W eller något sånt) och delningsfilter. Sen har jag en Rockford konding på 1/4F, säkrings- och delningsboxar i guld samt en massa kablar där matarkabeln är tum- (fingret) tjock. Ev. säljer jag även DLS P5 högtalarna (framsystem) och Sony 6x9" högtalare till. Är du intresserad kan jag ge dig ett pris. Givetvis har jag kvitto till det allt (någonstans!) nypris då ca 25-30.000kr. Stereoprylarna sitter i dag snyggt monterade på en platta. Det enda du behöver är en bashögtalare så kommer du spela skiten ur bilen. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
| Jag är ute efter MP3 compatibel spelare med fjärkontroll (gärna kromad front)...men tack för förslaget ändå. | |
|
Den låda ni pratar om innehåller originalslutsteg samt i de fall där det förekommer även CD-växlare. Slutsteget sitter ovanpå en liten "metallställning". Själv har jag tagit bort originalslusteget och använt utrymmet för två stycken 2-kanals slutsteg som nu driver mitt nya ljudbygge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.