|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder; vad kostar en sådan? Har kollat på en mångd annonser med fått en väldigt "luddig" prisbild... En "vanlig" M3:a med Coupe-kaross och normalt miltal, toppskick. | |
Lars Jakobsson |
Jag skulle personligen aldrig sälja min för mindre än 320 000:- Om jag nu var intresserad av att sälja alltså ;) Man får vad man betalar för.. Får nog räkna med att det finns en del skumma ex som går väldigt billigt.. |
|
Alla har olika meningar om vad som är normalt mil antal. 4500 mil? 9000 mil? Vilken årsmodell kan du tänka dig? Personligen skulle jag inte köpa en M3 E46 äldre än -03 idag. Mvh, Jacob |
|
| litte svårt att säga vad en M3 kostar när du inte beskriver vad du är ute efter allt från ca 250-450 mellan 01 till 05 så litte mer information om vad du söker så kan man ge dig ett bättre och närmare pris. Sen är det precis som Lars säger vad får vad man betalar för =) | |
|
Min kostar 460.000:- om du e sugen =) |
|
| Vill du ha en cab med hardtop kan du få köpa min för 310' | |
|
Har kollat en del annonser, (inget köp ännu, totalkostnaden är nog lite för salt...) Den förhållandevis billigaste e46 M3 jag sett annonseras var en silvergrå, svsåld -04, 5200 mil, en ägare, SMG och svart skinn b.l.a. Den låg på blocket för 355.000:- och låg där från 10 okt till ca 20 december utan att bli såld. Ägaren lämnade den sedan i inbyte till en bmw handlare där den snart såldes. (vet ej priset) Min känsla är; de flesta köparna letar en bil med SMG låda. M3:or över 350.000 tar lång tid att sälja. -05:or trycks nog ner lite av av den kommande M3:an. t.ex Länk Detta endast baserat på utannonserade priser via blocket & bytbil. Happpy hunting! |
|
| Även om det är en smak sak så handlar mycket om Rätt färg med Rätt utrustning i första hand sen självklart ett bra skick, står det 4000 på mätaren så förväntar jag mig en bil i näst intill ny skick | |
|
Peter_E : Är den en m3 cab du har ??? Ezi Pezi |
|
| Ezi: Stämmer fint | |
|
Läs i din gästbok ..... har skrivit lite till dig ..... :) Ezi Pezi |
|
| Som sagt, när nya M3 lanseras kommer E46-an att sjunka i pris. Så mitt råd är att vänta ett tag. | |
Lars Jakobsson |
Perran_>>Håller inte med om det, det skiljer ju mer än dubbla i pris mot tex en 03:a, inte samma köpare ingenting..Tror inte den kommer sjunka mer än normalt. |
|
Spelar nog inte så stor roll om det är dubbla priset på den nya iom att många vill ha det "senaste" och det blir ju då fler bilar av tidigare modell på marknaden.. M3´or verkar ju inte springa iväg av sig själva redan nu och då lär ju priserna sjunka ännu mer när det finns fler till salu. Tycker ändå att E46´or har behållt sitt värde ganska bra om man jämför hur det har gått för E36´an. |
|
|
Det är väl när en bil hamnar runt 180-200KSEK som den börjar bli bökig att bli av med när det gäller bilar av den här kalibern. De är då tillgängliga för ett mycket större antal som bryr sig om bilen kostar 180 eller 195KSEK. De som har råd med en bil för 400KSEK bryr sig inte lika mycket. Min hypotes. Och visst kommer m3e46 att tappa i attraktionskraft när den nya kommer ut. Förutsägbart. Dock är det säkert inte fråga om någon dramatiskt ras, det räcker med den värdeminskning som är nu tror jag de flesta ägare anser..:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.