|
|
|
|---|---|
| Tjena! jag har köpt en bil som är rollad,under den förskräckligt vidriga grönfärgen som nån dumj*vel har slaffsat dit är det en ganska fin vanlig billack,innan bilen rollades gjordes inget underarbete utan dom rollade bara på nån vanlig färg.finns det något sätt så man kan lösa upp själva rollfärgen utan att skada lacken under,tänkte så man slipper slipa ner å lacka om hela bilen! mvh//Daniel | |
|
Du åker nog på att slipa bort lacken. chanserna att du på något sätt annat än mekaniskt får bort färgen är lika med noll, och därför kommer du att behöva lackera bilen på nytt. Tyvärr :-( Mvh Skalman |
|
| helvete! jag har aldrig slipat ner en bil,är det tidsförödande som attans? | |
| Om jag vore dig skulle jag prova med med några olika slags thinner har dom inte rollat på en ordentlig billack finns det stora chanser att det går att lösa den med ett starkt thinner, den underliggande billacken klarar troligen det. En åldrad billack brukar stoppa för thinner. | |
| Prova med T-röd.Själv har jag gjort det på en bil som dom hade lagat en liten skada på huven och sen sprayat hela huven.Det funkadet för mig. | |
|
Självklart kan du prova med lösningsmedel av olika slag,men... vill inte vara pessimist...är det billack man rollat så går det inte....tyvärr.... Sedan kan det ju finnas en anledning till att man rollat bilen, kollat med ägaren?? Rost, spackelkakor,olika färg på dörrar,huv,tak? Skall du slipa bilen går det snabbt med 40´s slippapper (Riktpapper) och oscillerande maskin, när du kommit genom rollfärgen kan du byta till 90´s papper. Mvh Skalman |
|
|
Hej igen Hemsö danne.... läste ditt första inlägg lite slarvigt... är färgen annan än en billack som man använt när man rollat, så kan det gå att tvätta bort den. (jag läste att man använt billack :)) Var inte orolig för originallacken...den tål lösningsmedel. Mvh Skalman |
|
| slipa ner allt o lacka om den ! antaratt bilen var rollav av en anledning | |
| Om det är 1-komp färg som är rollad och riktig 2-komp billack under så kan du ta tex cellulosaförtunnig och tvätta bort färgen med, har gjort så själv och det fungerar. Akta bara plast o gummi och sådant då det löser upp det annars. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.