AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.668

Avfettningsspruta på OKQ8

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Åkte till GDS:en på OKQ8 i Kållered för att tvätta bilen. Jag hade med mig en tidigare inhandlad flaska avfettning med pumphandtag. När jag ska börja spruta avfettning på bilen så pajar hela pumphandtaget. Inte första gången det hänt. Känner ni igen situtationen? Nu hade jag en liter avfettning men ingen spruta.

Tänker att jag får väl köpa en ny flaska och sedan hälla över från den trasiga flaskan. Men när jag kommer in i butiken så ser jag en hel hylla med sådana där avfettningssprutor där man först pumpar upp ett tryck och sedan bara går runt och besprutar bilen.

78 spänn och sedan var sprutan min. Fungerar helt fantastiskt jämfört med en vanlig flaska med sprayhandtag. Den bästa pryl jag köpt på länge.

Så har ni vägarna förbi OKQ8 i Kållered så vet ni....
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
kan bara hålla med, använder en lika dan, o de funkar klockrent.

grymmt mycke skönare än o springa runt bilen o ständigt kramam avtryckaren tills man får kramp.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Gemini__
När ni ändå pratar om dessa avfettningssprutor (eller vad man nu vill använda dem till) kan jag tipsa om kanonbra "sprutor" hos Biltema. De har en variant som känns riktigt stabil och gedigen, kostar endast 35kr. Har avverkat ett antal olika sorters "sprutor", Biltemas nuvarande är bland de bättre till ett kanonpris.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Det är denna jag menar, rekommenderas:
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag använder oxå biltemas. Köpte flera stycken. Mycket bra för detta pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.