|
|
|
|---|---|
|
Jag vill ha en del av livets goda och funderar på att köpa en 540 iAT eller en 528iAT årsmodell 98 eller yngre. Vilka erfarenheter finns? Köper jag mig gennerellt större problem med en 540? Vilken utrustning bör man ha för att inte vara rökt vid försäljning om 2-3 år? Måns | |
|
PDC Läser man Forum regelbundet så kan man tro att kunskapen ha gått förlorad om hur man fickparkerar för dagens ungdom! Själv så köper jag aldrig mer en bil utan uppvärmbar ratt, hur har jag klarat mig utan detta tidigare? Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om inte penningpungen styr för mycket 54O utan tvekan. 528.an därimot är en bil som ger väldigt mycket prestanda kontra bränsleförbrukning, som nog är outstanding dvs en mycket ekonomiskare och billigare ägande. men 540 är helt klart överlägsen en väl fungerande och stryktålig V8 men ägandet bensinförbruk och servicekostnader är högre.Vridet i motorn är härligt trots den lilla volymen. Mycket utrustning ger en lättsåldare bil men dessa bilar brukar normalt var ganska välutrustade. "problembilden" är nog likvärdig vilken du än väljer. Har bytt 2 glödlampor på 2.500 mil.1,5 års ägande. MVH Hasso |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Harri : det här med "intigrerad rattmuff" är härligt framför allt för mig med vibbskadade händer, ett absolut krav resten av livet. Har flera bilmärken än BMW de finneserna??? Hade aldrig hört talas om det tidigare. MVH Hasso |
Deliq |
Rattvärme kan du även få till MB S & E och Audi A6 & A8, sen kanske det finns i några fler märken/modeller M V H // Deliq |
|
hasso... Du som gammal Volvoräv borde väl veta att värmeratt finns att köpa som extrautrustning till Volvo. Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
Mick: Den nyaste Volvon jag ägt var en 740B230K-87 och då var det inte uppfunnet tror jag.Några sådan fortskaffningsmedel har passerat revy men enbart som bruksbil(7st)alltid funnits ngt roligare i garaget samtidigt så klart. MVH Hasso |
|
Måns: Rekommenderar 540... jag är väl partisk men men...) Kolla galleriet till höger, Askens bil då kan du kanske få lite mer input. Klarar ekonomin av driften på en 540 utan alltför hög smärta så bara å köp.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.