|
|
|
|---|---|
|
Står inför valet att köpa en 740 iA-92. Bilen har gått 16200 enl. mätaren (allt tyder dock på att det kan stämma), service bok saknas och den är importerad -99. All utrust. utom navi.(fungerar), M5-fälg, lacken är ok (något bättrad på ett ställe) inredning ok. Framrutan är dock spräckt och HC värdet är högt 96. Vad bör jag max ge ? | |
|
Jag har själv varit och tittat på den bilen. Den var rätt snygg men hade några brister. Förutom det du nämnde var bromsskivorna lite slitna och bakdäcken var så slut att korden var framme. Trist dessutom att det var smala njurarna. Annars gick bilen felfritt förutom att bromsarna var lite degiga. Dom begärde 79' från början, i princip oprutbart enligt säljaren. Nu är den alltså nere i 72'. Jag tycker att 65' vore ett hyggligt pris utan att vara ett kanonfynd direkt. Som du säger saknas servicebok och risken finns trots allt att mätarställningen inte stämmer. Mvh /Janne |
|
|
Om Service-boken saknas, hur kan du vara så säker på att mätarställningen stämmer (varför saknas boken?)? /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
| Atmosfären i bilen säger mig att den har rätt mätarställning. Nej, slutskämtat. Det kan man så klart alldrig vara säker på, den har säkert gått lite mer. Förutom det där med bromsarna så verkar även stötdämparna i fram ha sett sina bästa dagar samt att fläkten inte går på full hastighet. Gjorde i varjefall slag i saken och köpte den i dag. Bandet som ligger och åker i automatlåde "kulissen" släppte däremot på hemvägen i två delar. Någon som vet hur jag enklast får fast det igen ? | |
stimpen |
PJ får man fråga vad du gav för den? Kollar själv lite på 7 serien och ju fler prisuppgifter man får ju bättre prisuppfattning får man på bilen. |
|
Jag gav 67000:- för den. Fick då även en månads garanti på den fast det var till salu för kunds räkning. Bra eller dåligt köp ? Svårt att bedömma för mig, men jag är dock ganska nöjd. |
|
| Bandet som åker i automatlådekulissen lär du byta. Lossa på överdelen på växelspaken sen har jag för mig att det bara är att fiska upp hela plattan så du kan byta detta underifrån. | |
|
Jo, just de'. Kul å se att det inte bara är jag som gillar gamla 7'or. Mvh Pontus N. 740iA-92 (import) |
|
| Hur får jag loss spaken ? Höger gängad eller annat sätt ? Vill undvika att slita söder något. | |
|
Hej. Jag struntar i miltalen (nästan) när jag köper mina bilar. Som folk säger... Om det känns rätt från början, så brukar det alltid bli bra. /Edvard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.