AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
894

Köpt en BMW 320i, 2006, men har problem med kursinstabilitet.

Ma
2
Marrei
320i -2006
Jag köpte en ny BMW 320i 30 juni 2006. Jag körde 100 meter, sedan tillbaka till återförsäljaren eftersom bilen kastade i sidled. Bilen har varit på 3 hjulinställningar utan märkbar förbättring. Den var extremt kursinstabil med originaldäck och originalfälgar, sommar, när den hämtades 30 juni. Jag bytte i höstas till nya Michelin dubbdäck med nya fälgar. Ingen förändring. Bilen kan fortfarande och utan förvarning plötsligt förflytta sig i sidled och på motorväg känns det som om hela bakvagnen sitter lös och sladdrar i sidled. Har begärt hävning av köp, utan resultat. Bilen drar dessutom över 1 lit/mil vid landsvägskörning. I bränsledeklarationen står 0,74 lit/mil vid blandad körning. Har någon upplevt något liknande. Jag önskar i så fall komma i kontakt med alla som har problem som jag. Det är nog lättare att få gehör för ev.krav hos generalagenten om vi är många. Hör av dig!
MVH
Marcus
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Runflatdäck?

BMW CS #5139
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
har du kryssmätt bilen hos tex M-testcenter? Vad säger BMW-verkstaden? Run-Flat-däcken är hyfsat utskällda, men såvitt jag vet är det bara vinterdäck av Run-Flat-typ som har upplevts instabila.

Att bilen drar över en liter på landsväg låter helt orimligt. Det gör inte ens en dubbelt så stark M3! Är den inkört redan, dvs har den gått över 1000 mil utan att förbrukningen har sjunkit?

mvh Johan
E6
123
E60
520d aut-06
Jag hade samma upplevelse i 5-serien när den var ny. Jag var mycket besviken och bilen var mycket vindkänslig, men efter ett antal mil började bilen bli stabil.

Min bil drog mycke diesel i början men förbrukningen sjönk efter ett tag.

Jag vet inte hur många mil du kört med din nya bil, men för mig blev bilen bra efter + - 800 mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.