AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
450

Plocka isär motorn till strålkastarinställningen E34

An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Jag fick nerslag på dåligt lyktglas och dåligt inställda strålkastare på besiktningen så jag började riva i de där. De verkar som att båda motorerna till strålkastarinställningen har lagt ner.

Har någon plockat isär dom och lagat eller är de bara att köpa nytt (eller skita i de, de är ju inget måste )

De borde ju bo nån slags servo elektronik där inne, som jag kan tänka mig går sönder.

// Anders
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Hej,

Du kan ställa strålkastaren även om motor är defekt. Pinnen som sticker ut från motorn går att skruva in och ut och justerar då höjden på strålkastaren. Prova annars köpa nya motorer på skroten.

Mvh

Tomas
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Jag vet att man inte måste ha den, de var mest att jagtänkte att om den finns där så...

Jag tog å plocakde isär den igår. Den var ju givetvis inte tänkt att ta isär men pressar man ihop den i den klistrade skarven så spricker den upp, sen klistrade jag den med superlim och lade på tätningsmassa äver skarven när jag satte ihop den igen.

Det räckte med att ta isär den så började den funka igen. Troligtvis var de glapp i nån av de många kontakterna i den. Kontakterna var för övrigt inte så bra gjorda så att glappkontakt är nog ett vanlig fel i dom där.

// Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.