|
|
|
|---|---|
|
Roade mig med att jämföra bilens hastighetsmätare med min GPS (Garmin Nüvi 360) när jag körde till jobbet i morse. Jag vet ju att alla hastighetsmätare på bilar visar lite för mycket. Men vid vissa hastigheter (t.ex. 110-140 km/h) så visade min GPS omkring 12 km/h mindre än bilens hastighetsmätare. Det är mycket större skillnad än vad jag trodde att det skulle vara. Jag kör på 16" friktionsdäck. Samma storlek som orginal sommardäck så däckdimensionen borde inte spela så stor roll här. | |
|
De är samma på min, verkar vara ovanligt stor felvisning på 1-serien BMW CS #5139 |
|
|
Ja dessvärre har jag också upptäckt detta i dagarna då jag införskaffade en GPS. Jag ser det ungefär som 10% för mycket hela tiden, lite mindre i lägre hastigheter. Detta har medfört att jag hädanefter alltid ligger i vänster fil då att ligga tex. 110 enligt mätarn på en 90 väg bara innebär att man ligger 10 km/h över tillåten hastighet Så det har väl skapat ett litet tung på foten problem då man tidigare kanske låg i 100 enligt mätarn vilket innebar att jag körde helt enligt lagens regler :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.