|
|
|
|---|---|
|
Har pillat sönder mina M Gälar för omlackering och skulle beställa nya clips då de flesta av de gamla gick sönder när jag plockade bort dem. Men enligt Paulssons bil i Ängelholm går dessa ej att beställa löst utan de hänvisar mig till att köpa nya gälar. Jag frågade vad de gjorde om de behövde lackera om en sådan, men de visste han inte. Någon som vet om det verkligen inte går att få tag i dessa clips. Det är de små platta som håller ihop kromdelen med den andra jag menar. De stora som fäster gälarna i huven gick bra att beställa. /Fredrik Min Z3. Länk | |
|
Hittade dem själv. Länk Märkligt att man skall behöva hjälpa reservdelspersonalen att hitta delarna man behöver. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Hejsan Fredrik Märkligt det där med res.delspers. jag hade samma problem då jag ville ha tag i de vanliga kromgälarna, han visste hur de såg ut men kunde inte hitta dem för best. tittade under cromeline men där fanns bara grundmålade gälar vilket också kom hem, MEN som tur var kom länken här under forumet om alla delar med sprängskisserna och där låg cromgälarna under cromeline men under tilläggsrubriken options alltså som ett tillägg med nummer och allt jag överlämnade res.delsnumret till BMW efter 3-4dagar kunde jag montera dessa men jag talade också om att att det var svagt av att inte veta VAR man ska söka och att jag som NY bmwägare ska tala om vad delen heter, de var lite skamsna tyckte nog själva att så ska det inte gå till men ditt "tillbud" och mitt i somras är för mycket på så kort tid och det är kanske fler som råkat ut för samma malör MVH Uffe/bildock |
|
|
Jodå, det har hänt förr. Både som BMW och Audi ägare har jag råkat ut för samma sak. Kommer inte ihåg vad det var jag skulle ha förra gången hos BMW som inte fanns. Men hos Motorhalland var det USA blinkersen till min Audi A4 jag ville ha. Helt omöjligt att få fram numret på dessa enligt killen bakom disken, skrev om detta på Nordicaudi, tog väl någon timme innan rätt person läste mitt inlägg. Kollade reservdelslistorna som han hade på CD. Hittade prylarna och gav mig numret. Killen i reservdelsdisken såg väldigt snopen ut när jag kom med en lapp och lade framför honom och sade Beställ!! /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Jag vågar påstå att det nästan råder samma okunnighet i verkstaden ibland hos BMW... Har också varit med om liknande situationer när man ska ha någon detalj som man själv måste slå upp. /// Viktor |
|
|
Mina gick sönder också men det löste jag med några feta buntband istället. Passar precis i hålet, klipper av och smälter sedan andra sidan med en lödpenna eller liknande så sitter dom kvar. |
|
|
Jag fick tag på nya efter att ha letat upp artikelnumren själv, så det löste sig. Skall bara få tummarna ur att fixa till dem oxå. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.