|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 70 liter gick i f.d. M5 e39. Min 540 drar f.ö. lika mycket som m5an gjorde. | |
| Länk | |
|
Har kört ca. 1000 mil med min och färddatorn visar 1,31 vilket betyder knappt 1,35 i verkligheten. Kör man längre sträckor i Svenska motorvägsfart så går det kring litern. ___ //Ulf |
|
| En bensintank är alltid för liten eller vänsterfoten för tung ;). Kör man en M bil under litern har man inte kört, utan åkt. | |
|
80 liter de är med reserv på 10... va ute och körde hela kvällen idag de vart 35 mil på 70 liter säger vi då hehe de kostar att gasa ;) |
|
|
Har kört M5 i två månader och ca 300 mil och hamnat på strax under 1.2 i snitt. Skulle kalla det blandad körning. Jag snålkör inte och kört fortare än genomsnittsbilen samt drar ibland på fullt genom växlarna. 3-4-5 på mellanregistret ger en underbar sång, man kommer upp i 160-170 och det går åt mkt soppa men ser man bara till att man inte behöver bromsa in utan kan rulla nån kilometer och komma ner i rimlig fart så påverkas faktiskt inte förbrukningen särskillt negativt. Det är inte när man gasar som det drar onödigt med soppa utan det är när man bromsar i onödan. Jag var inställd på en förbrukning på 1.4-1.5 så jag är positivt överaskad. På ren landsvägskörning i laglig fart och med mjuk gasfot kommer man ner under litern. Men vid sådan körning kan man lika gärna åka 520 och då går det bara åt 0.8l/mil. |
|
| Körde slut en fulltank på mindre än 3 timmar genom tyskland och då har jag gjort en enkel resa på 310mil, så visst drar den men vem bryr sig när man har tyllfälle att gasa :)) | |
|
Jag brukade ligga på 1.3 med min (en '99), blandad körning. //Stefan |
|
|
Är lika dyrt att åka 740 e38 ser jag =( har snittat 1.5 med den jag på ca 1000mils körning. |
|
|
Som mest drog min M5 e39:a 3.5 liter per mil. Kom 21 mil på en tank. Men då var det "ganska" hård körning :) |
|
|
Min brukar ligga runt 1.5-1.7 i förbrukning (blandad körning) Tanken rymmer 70liter och brukar räcka mellan 35-45mil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.