AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
913

Sänka M3 E36, Vill behålla komforten skapligt?

ri
51
ritzm3
M3 LIMO -98
Hej!

Funderar på att sänka m3:an, gula koni som är ställbara och h/r fjädrar har jag tittat lite på. Men jag är rädd att det ska bli dålig komfort, alldeles för stötig och så. Någon som har någon erfarenhet på vad man ska ha för grejer?

Mvh Fredrik
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Alltid samma sak:
Låt bli chassiet om du vill behålla komforten!

Man sänker en bil för att förbättra väghållningen(och utsendet), inte komforten.
ri
51
ritzm3
M3 LIMO -98
Jo det har ju rätt i, men samtigt så läre det ju finnas bättre och sämre.
Finns ju dämpare som man kan känna varenda lite gruskon....det vill man ju direkt inte.
Själv ska jag montera eibachfjädrar, sänker 10mmbak 25fram samt originaldämpare. Tror komforten kommer vara rätt så likvärdig..
ri
51
ritzm3
M3 LIMO -98
Det var en bra idé koffa, det har jag inte tänk på. Så sänker man bara 25mm så kan man ha kvar sina orginal dämpare? Dessa eibachfjädrar vart kan man köpa dom? Dom flesta säger att h/r fjärdrar är väldigt stumma så eibachfjädrar kanske är ett bättre alternativ?
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
M3:an har redan från början ingen komfort setup på orginal chassie.

Den lilla komfort man tappar på att sänka är försummbar enligt mig.

Sänk! =)

Mvh
Björn
Eibach sänker ju inte speciellt mycket så jag TROR inte att dämparna kommer fungera sämre. Köpte mina på powerbörsen, men oclbrorssons säljer dessa fjädrar.
Jag har 3,2 med H&R ställbart, visserligen 18-tumare till men jag tycker komforten är riktigt bra. Man får ju vad man betalar för! Grym väghållning fastän de bara är sänkta några cm runt om. Med 17-tumare hade det nog blivit ännu bättre komfort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.