|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag har en 525iA Touring -02 och på stereon så finns det en liten knapp med en telefonlur.. Kan man montera in en telefon i efterhand? är det någon föberedelse för telefon? vad kan det kosta att montera in en telefon? Mvh //Eric\\ Ny BMW-ägare | |
|
Eric: Knappen på ratten sitter där bara för att dom ska kunna tillverka en sorts knappsatser och sätta samma i alla bilar oavsett utrustning. Att eftermontera en telefon lär kosta betydligt mer än det smakar. Det är möjligt att det är en del som använder sina telefoner men den jag har i min har inte används många minuter. Man vill ju gärna ha samma nummer som i sin vanliga mobil och det finns väl en del lösningar med tvillingkort och liknande men det Vodafone jag har är inte så smidigt. Man måste ringa in ett kortnr för att ställa om bilens telefon till den mottagande och sen samma visa när man lämnar bilen. Ringa ut kan man alltid göra men det blir ändå att man använder sin vanliga mobil till 99%. Problemet är ju också att man behöver ha ett stort SIM-kort vilket gör att man inte kan tanka över sin telefonbok till bilens kort och att knappa in ett 50-tal kortnr är lite trist. Däremot så är ju de mordernare varianterna med blue tooth intressanta för där kopplar man ju in sin vanliga mobil och kan komma åt alla telefonnr mm samt att man kan dra nytta av handsfreen i bilen. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.