AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.471

Inget liv i cabben

Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Hejsan!!
Jag har en 328 e36 el cab!!! Mitt problem är att fredagen den 13:e slutade cabben att funka typiskt.... Det händer inget när jag trycker på knappen kollat säkringarna men dom är hela och inte ett liv. Vad kan problemet vara tacksam för svar!!!

Mvh Jonas
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Surrar motorn till locket när du trycker på knappen? Motorn sitter på vänster sida i bakluckan. Eller är det helt tyst?

Carl
Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Hej!!!
Tack för svar!!!
Nej helt dött inget händer letat kabelbrott, säkringar, dunkat lite på motorn!!! Sido ruterna ska ju också åka ner men nej. helt tyst!!!
Kan det vara ett relä??? Bilen är import så allt är på tyska så jag vet inte var jag ska kolla...

Mvh Jonas
ha
734
haack
X3 30d -18

kollat så att skuffen är riktigt stängd? finns en brytare som gör så att cabben inte fälls om skuffen är öppen...

mvh

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Är det en helautomatisk cab eller behöver Du trycka upp den i framkant för att den skall gå igång, dvs halvautomatisk.

Om det är det senare alternativet borde det finnas det en microbrytare som känner om taket är upptryckt eller inte. Jag har haft en e36 cab och har ett svagt minne av en brytare på vänster sida på stålkonstruktionen i caben, rakt ovanför vänster bakhögtalare alltså. Men jag är inte säker.

Sedan är ju frågan hur man kommer in i den där utan att fälla taket. Antar att Du måste frikoppla taket för att få ned det och kunna kolla detta.

Nån som känner igen detta?

Carl
Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Hej!!
Det är halvautomatisk cabbe!!!
Ja bagaget är riktigt stängt...
Men hur får jag ner cabben utan motor luckan där cabben ska ligga är ju låst???

Mvh Jonas

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Under baksätet på förarsidan finns ett nödsnöre som man kan dra i. Du frikopplar då motorerna och luckan kan öppnas.

OBS: Läs på hur Du gör initieringen av dessa motorer igen innan Du river något. Inte svårt om man läser på. Sök här på en tråd som heter "cab problem e36" eller något liknande.

Jag forskade lite runt microbrytaren men den verkar inte vara utmärkt på skisserna... Länk

Carl
Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Hej!!

Tack för hjälpen carl... Ska börja rota lite i problemet!!!!
Vet du var man kan få tag i svenska instruktionsböcker??? Kanske också en reperationshandbok på cabbe??

Tack

Mvh Jonas

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Det finns en PDF som har snurrat här på forumet. Jag har dock inte sett den själv.

Någon?

Carl
Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Tjenare!!
Felet på min cabbe var knappen som du trycker på inne i bilen när du cabbar ned!!!
Jag beställde en genom Automax i kalmar runt 200-250kr kostade den.
Hoppas ni med samma problem läser detta plus att det är samma enkla fel på era cabbar!!!
Lycka till

Mvh Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.