AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
790

Demontera fäste från sidospegel E30

E2
50
E28Danne
325ik -89
Jag håller på o fixa lite skönhetsfel på min E30 o började med att plocka loss backspeglarna p.g.a fästena ser allmänt för jävliga ut, väldigt oxiderade o lacken har släppt lite varstans. Men nu till problemet, har plockat av spegeln, o motorn men hur fasen får man loss själva fästet??? Antingen då att ja tar av fästet o fixar det separat eller så tar man av plastkåpan o blästrar o lackar alltihop, men går de o ta av plasten utan o bryta sönder nåt???

Motorer e precis som groggar
En sexa e bättre än en fyra
Eliminator
Hej!
Om jag minns rätt så sitter speglarna ihop med plastpiggar som är limmade.
Jag tog en mejsel och bröt isär min kåpa så att den gick i 2 delar.
Baksida samt en ram. Sen så får du titta hur själva kåpan sitter mot spegeln. Har för mig att jag fick ta tång och bryta sönder toppen på plastpiggarna som går igenom gjutgodset. Sen lossar du spegeln genom att vrida på den vita ramen bakom den. sen är det väl bara att lossa resterande, eller så mkt som går.
Kommer inte ihåg så mkt. Det var ca 2 år sedan jag gjorde detta.
Men hoppas det gav dig lite hum iaf :)

BMW Nothing else
Eliminator
PS: Glömde säga att jag fick ihop spegeln igen med lim-pistol :P Bara att limma piggarna där dom tidigare var utvidgade för att sitta fast i godset.
Tag nått koniskt och knacka dom lite bredare först om du vill.
LYCKA TILL!

BMW Nothing else
E2
50
E28Danne
325ik -89
Jo, jag har lossat allt inuti själva huset o som sagt så e de som du skriver dessa plastpiggar som håller ihop plasthalvorna. Dessa har jag borrat ut men likt förbannat sitter halvorna som berget. Men jag kanske bara har varit för feg när jag försökte få loss dom. Jag ska minsann ge dom en omgång igen. Tackar för hjlpen iallafall...

Motorer e precis som groggar
En sexa e bättre än en fyra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.