|
|
|
|---|---|
|
Ny BMW ägare (320i Touring -03) och saknar en bekreftelsesignal när jag av/pålarmar bilen, är det något verkstäderna kan göra eller jag själv? Tack på förhand! | |
|
Hej! Frågan har varit uppe ett gäng gånger. Sök så hittar Du. Om jag minns rätt är det följande slutsatser man kan dra: - Standard är blink vid larmning och inget vid avlarmning - Ljudsignaler är inte tillåtna (bara i USA) Carl |
|
|
Hej och tack! Jag försökte söka igenom inlägg efter inlägg om larmet men utan något direkt resultat. :/ Only in America, som vanligt då :) /Christian |
|
|
Hej och tack! Jag försökte söka igenom inlägg efter inlägg om larmet men utan något direkt resultat. :/ Only in America, som vanligt då :) /Christian |
|
| Hur kan saab ha ljudsignal om det skulle vara olagligt här? | |
|
Därför att det är godkänt på traktorer? ;-) Carl |
|
|
Det är korrekt som Carl skriver. Om det är olagligt eller inte med ljudsignal i Sverige har jag ingen aning om men enligt BMW's specifikationer så finns detta alternativ enbart på USA-modeller. Enligt samma specifikationer så ska det gå att få ljusblink även vid avlarmning men det lyckades i alla fall inte Theanders i Lund lösa. Dom sa att det inte gick på E46 samtidigt som känner till ett antal E46:or här på forimet som fått detta programmerat. ___ //Ulf |
|
|
Vad jag har hört så är ljudsignal enbart lagligt om det är monterat från fabrik! Sant eller inte, de vet jag inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.