|
|
|
|---|---|
|
Har köpt mk2 navigator, har även köpt adapterkablar för detta men det händer ingenting.. Har haft mk1 navigatorn och har har videomodul för denna. SNÄLLA NÅGON HJÄLP!! | |
|
hej vad har du bytt? barra nav dator men har du bytt din video module ochså? Noah Brown |
|
|
mk1 till mk2navi och adapterkablar. Samma gamla videmodule sitter kvar. Måste denna bytas till nyare? |
|
|
Du måste (tyvärr) även byta videomodul! I Mk I så skickar navienheten signalen till videomodulen som sedan genererar bilden som du ser på skärmen. I MK II, MK III samt MK IV så skapar navienheten själv denna grafiska bild. Därför fungerar inte en MK I videomodul tillsammans med en MK II navi. I väntan på en ny videomodul kan Du dock koppla förbi videomodulen, men då har Du enbart navigation och inte de andra funktionerna på skärmen. M.J. |
|
|
hej, titta här Länk detta löser din problem Noah Brown |
|
|
=> M.J. Instämmer i att videomodul måste bytas för att få TV-bild. Men på min Mk3 fungerar alla andra funktioner utmärkt utan TV-modul. Jag funderar t.o.m på att sälja TV-modulen då bilen fungerar lika bra utan. Mvh Björn |
|
|
balmgren, Tack för info! Jag har själv aldrig kört bilen utan videomodul, så därför var det bra att få veta att samtliga funktioner (utom TV) fortfarande kan nås utan videomodul. Det betyder, ajhp, att Du då kan koppla förbi videomodulen så ska Du via skärmen kunna nå allt utom just TV:n. MK I videomodulen kan Du inte längre nyttja då Du har MK II. M.J. |
|
|
Hej igen Lite frågor igen. Noah allt verkar Ok men du är lite för dyr bara. Balmgren Är din videomodul till salu. M.J jag har dvd och två även två skärmar där bak i bilen med. Kör in allt bild och ljud vi videomodulen, även bild och ljud ut. Därför vill jag ha videomodulen som fungerar till detta. Kommer även att koppla in en "boxer" till modulen. Tackar så väldigt mycket för snabba och givande svar!!!! /aimo |
|
|
Plockade just i mina prylar och allt funkar, har numera Mk3 navi och en nyare Videomodul. Fick byta en kabel oxå. Förstår inte riktigt hur det skulle kunna funka utan Videomodul, men någon kanske kan förklara... Hur som helst, mitt funkar, uppgrderade till SW-1-63 oxå. Länk |
|
|
Sätt den blå kabeln från tvmodulen i MK3 ans blå sockel, och anslut inte den vita kontakten till videomodulen. Du kan efter detta behöva bryta strömmen. |
|
|
Borde ja ju kunnat lista ut själv... Gillar inte färgerna i den nya, beror nog på att ja e lite färgblind, svårt att se när det mesta är svart, den gamla klarblå var enklare. Nästa fråga, om man är inne i Navigation och sedan trycker på knappen precis till höger om Volymratten så växlar den ju ut och visar radio, förr visade den Consumption, Distance, Range mm, kort sagt Bordcomputern samtidigt som radion. Numera är det bara en svart ruta som upptill visar radiodelen. Har jag glömt något? Nägon som förstår vad jag menar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.