|
|
|
|---|---|
|
Igår Måndag had jag bilen inne igen för diverse småreparationer. Då liksom vid de andra tillfällen då jag haft den inne blev inte det jag ville ha utfört gjort! Detta trots att redan vid bokningstillfället lämnade jag en kort, klar och redig lista på vad som behöver utföras. Dessutom bifogade jag med listan de tidigare servicefakturor där tidigare ej utförda jobb eller diagnoser finns angivna. Listan från i Måndags: * Åtgärd av airbagvarningslampa - andra gången - ej utfört * Byte ATF - ej utfört * Påfyllning av köldmedium i AC - utfört * Byte av nedre kulleder bakaxel - utfört * KDS Hjulinställning - utfört * Åtgärd av att passagerarsidans backspegel viker ej ner när backväxeln läggs i - andra gången - ej utfört Med backspegeln var det en ny och betydligt mer sannolik diagnos denna gången men ingen åtgärd nu heller. Den enda slutsatsen är att de konsekvent överbokar verkstaden så att de kan hålla en konstant nivå om 100% fakturerbar tid - detta sker dock med kunderna som buffert. Jag har ALDRIG fått tillbaka bilen "färdig" utan måste ständigt komma på återbesök, göra det själv gå till en oberoende verkstad eller ge upp. Har de inte tid så har de inte delar som behövs i lager. Nu sist så kollade jag med reservdelsavdelningen att de hade alla delar som behövdes för kul-ledsbytet några dagar innan och det hade de ju inte men de tog hem dem efter att jag frågade. Jag har inga invändningar alls mot den tekniska kvaliteten på jobben som faktiskt utförs, tvärtom! Möjligen med undantag för att kompetensen på felsökning som någon gång inte har varit den allra bästa. Å andra sidan är det ju rent ut sagt svindyrt så det är väl det minsta man kan begära. Inte kan jag byta till Mercedes S-klass heller då det är samma firma som är "auktoriserade" för dem med här på byn. Har nu bokat en medan-ni-väntar tid på Måndag i nästa vecka och tänker inte ge mig förrän de tre tämligen enkla återstående jobben är gjorda. Dessutom hade jag nog tänkt mig ett litet snack med service-chefen. Nu undrar jag bara om det fler som har liknande erfarenheter? Dvs är detta märkestypiskt eller är det bara att min lokala "auktoriserade" som är extra gniden och redan jobbar på jul-bonusen? Mvh Björn | |
|
Tjenare. Tyvärr så brukar det vara så under våren att de har bokat in mer än de klarar av. Dock så brukar jag göra så att jag bokar en tid, och säger allt jag vill få utfört. Redan när jag bokar tiden, så säger jag att det ev blir lite till, men jag vet inte exakt vad just nu. För att de ska vara säkra på att ha tid att fixa nåt som de inte vet hur lång tid det tar, så avsätter de säkert 2h redan vid bokningen. Sen när jag lämnar bilen så lämnar jag även ett papper på saker som jag vill ha åtgärdat. Säger samtidigt, att hinner ni inte fixa det idag, så hämtar jag bilen i morrn. Är det större grejer, så säger jag att jag hämtar den när den är klar. Och eftersom de inte vill ha min bil ståendes hos dem, så brukar de försöka fixa allt redan första dagen eller senast andra dagen. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.