|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är ute efter en gummidamask till ett tryckstag (e-38). Saken är den att min damsak är skadad med jag vet att kulleden är OK. Jag har försökt få tag på en ny men utan framgång. Är det någon som vet var man kan få tag på sådana? Annars får jag byta hela länkarmen. Det kanske är någon som har kvar sina gamla tryckstag med OK damasker, maila i så fall. Mvh Tomas | |
stma |
Hej! Jag har lagat ett sådant på min fd. BMW528i (86:a har jag för mig) med gummi lim (typ cyano-lim som finns hos hobbybutiken till R/C-bildäck) samt vulktejp med väldigt gott resultat, det höll minst tre år. Jag vet eftersom jag sålde den till en kompis besiktad, men i renoveringsbehov pga. avsaknaden av eget garage (endast fassans). Tryck bak mkt lite molybdensulfidfett innan Du rengör med thinner och limmar. Får du tag i riktigt gummilim så behöver du knappt lägga vulktejp, men dra ett lager på båda dammaskerna för säkerhets skull ändå. Har Du kollat med bmw om de inte säljer bara leden, för Mekomanen säljer oftast bara hela armen. BMW leden som går på en 2-hundring är bättre om man jämför med Mekomanens 2-lökars (tusenlappar) utbytes armar. Dock måste man ta hela armen i vissa fall på BMW med. OK vill Du ha perfekt; Köp ett nytt stag så klart. Konstigt att gummit ska ruttna upp så fort på dessa bilar? (Ni som tycker tvärt emot, opponera Er gärna!) Mitt kardanlager lossnade ur "gummi"-fästet på min 525i -92 i Venecia, Italien en fredagkväll (2004). kostade ca 2000SEK att fixa med 4 timmars jobb, lagret kostade 780 euro (billigt eller?). Hade då förberett och bytt bakbussningar/remmar mm. innan avresa (400 mil ToR), dvs ALLT vad jag trodde man behövde byta med gummi. Förresten.. Gummit i A/C-kopplingen pajjade med (dock japanskt). Om man jämför med tex MB, ja alla bilar. Måste vara nåt sketgummi de får tag i på BMW?!! Bra nytt men riktig färskvara! Har precis bytt allt gummi på min 750, kylarslangar, hardyskiva, remmar, allt bara för det har "ruttnat" på en 10-12 år gammal bil. OK mkt stillastående, men vaddå.... De kanske har riktigt gummi i sina och de andra syntetemulsioner? /Steve |
stma |
Hej igen! Förlåt, men jag är lite intresserad av Din 750iL -99. Gott åk eller? Finns det bilder eller nåt? /Steve |
Paap Reeder |
... kan väl inte skilja så många månvarv mellan en E32 och en E38 på denna damask. Lovar inget men jag kan kika i vedboden imorgon om utifall att jag har ngn sådan kvar då jag brukar spara dom. Mejla mig privat om du vill att jag skall försöka leta. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.